۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۴۹۶۹۶۹
امام جمعه تبریز:

عده ای مفهوم آزادی و نشاط را بازیچه تبلیغاتی قرار داده اند

آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به فعالیت رسانه های غربی برای ترغیب مردم جهت رأی دادن به اشخاصی که تفکر غربی در آنها ریشه دارد، گفت: عده ای نیز مفاهیم آزادی و نشاط را دست مایه تبلیغی قرار داده اند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار دست اندرکاران برگزاری اعتکاف با اشاره به دو واژه عبادت و عبودیت در متون دینی و اسلامی، اظهار داشت: عبادت آن عملی است که باید با قصد قربت همراه باشد امام عبودیت در مرتبه بالاتری قرار دارد.

وی با بیان اینکه در روایات 5 چیز برای دستیابی به عبودیت بیان شده است، ادامه داد: قرائت قرآن، روزه داری، گریه از ترس خداوند، تهجد و اعتکاف از این موارد است، تهجد و اقامه نماز شب بسیار مهم و ارزشمند است که سعادت دنیا و آخرت در  آن نهفته است.

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: این 5 امر در اعتکاف مجتمع هستند، کسی که معتکف می شود با روزه داری شکم خود را خالی نگاه می دارد و با دعا و بکاء در برابر خداوند متعال از گناهان خود طلب آمرزش می کند و قرائت قرآن را برای انس بیشتر با خداوند رعایت می کند و شب‌ها را به نماز شب و عبادت اشتغال دارد.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی از سوی غرب و غرب گرایان در جامعه اسلامی و ترویج آن در ایران، افزود: حضور پرشور جوانان در اعتکاف در برابر تهاجم فرهنگی غرب ارزشمند و امیدوار کننده است، اعتکاف یک بستر مناسب برای خودسازی و ترویج معنویت در برابر جامعه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اعتکاف از برکات انقلاب اسلامی است به طوری که بعد از انقلاب شاهد ترویج این مراسم معنوی در کشور بودیم، گفت: لازم است مسؤولان متوجه اعتکاف رمضانیه باشند که از فضیلت بیشتر برخوردار است و از سنن نبی مکرم اسلام است.

وی ادامه داد: پیشرفت و تقویت تجهیزات نظامی و موشکی کشور برای دفع شرارت‌های دشمنان مهم و ضروری است، اما در کنار تجهیزات نظامی لازم است دعا که سلاح ارزشمند مؤمن در برابر توطئه های دشمنان و فتنه انگیزی‌های آنها است را مورد توجه قرار دهیم، اعتکاف نیز خود سپر بلای دشمنان است.

رییس شورای عالی مجمع جهانی  اهل بیت(ع) در بخش دیگری از بیانات خود با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب برای حضور حداکثری در انتخابات، تصریح کرد: حضور در انتخابات یک وظیفه شرعی است و باید پرشور برگزار شود، آن چه مهم است انتخاب فرد اصلح است که با حضور اقشار مذهبی امکان تحقق آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه امروز عده‌ای با سوء استفاده از مفاهیمی چون آزادی و نشاط به دنبال جمع آرای مردم هستند، افزود: آزادی و نشاط یک امر بدیهی است که مورد قبول همه است، اما کسانی که از این مفاهیم بهره می برند به دنبال آزادی‌های غیر شرعی و نشاط غیراخلاقی هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فعالیت رسانه های غربی برای ترغیب مردم جهت رأی دادن به اشخاصی خاص که تفکر غربی در آنها ریشه دارد، ادامه داد: امت آگاه و همیشه بیدار ایران هیچ گاه به این تبلیغات گوش نخواهند داد و یقینا به این افراد نباید رأی بدهند./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات