۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۴۹۷۱۴۵
رئیس ستاد حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی:

امضای سند ۲۰۳۰ یونکسو مایه شرمساری است

رئیس ستاد حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی گفت: سند ۲۰۳۰ یونسکو، سندی است که مسؤولان امضا کرده‌اند و آدم از گفتن مفاد آن نیز شرم دارد، این سندی بوده که هم‌جنس‌ بازی و آزادی آموزش روابط زناشویی به بچه‌های دبستانی را در کشور اسلامی مجاز می‌داند.
علی نیکزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، علی نیکزاد امروز در سخنرانی خود در ستاد مرکزی حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم رئیسی در ارومیه، درآمد دولت از هدفمندی یارانه‌ها را ۹۵ میلیارد تومان دانست و اظهار داشت: از این میزان ۲۳ هزار میلیارد تومان به صورت یارانه به مردم داده می‌شود و ۳۲ هزار میلیارد تومان مربوط هزینه به گاز، برق، و..و بوده و مابقی یعنی ۴۰ هزار میلیارد تومان به جیب دولت می‌رود ولی دولت شب پرداخت یارانه را مصیبت عظمی می‌خواند.

وی تصریح کرد: چرا آنان که سفرهای استانی را سبب بالا رفتن توقع مردم می‌دانستند حالا در یک ماه اخیر به چندین سفر استانی رفته‌اند و همین افراد از افزایش یارانه انتقاد می‌کردند ولی در آستانه انتخابات یارانه را برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی سه برابر کردند.

نیکزاد با اشاره به تعطیلی ۱۸ هزار واحد تولیدی در کشور، ادامه داد: در سال ۹۲ رتبه بیکاری کشور در دنیا ۲۹ بود که الان رتبه بیکاری کشور برابر با ۱۶ است که نشان‌دهنده بدتر شدن وضعیت بیکاری در کشور است.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای ۸۰ درصد تحریم‌ها را نتیجه سوء مدیریت دولت قبل و ۲۰ درصد را مباحث جهانی می‌دانستند، ادامه داد: کدام فرد عاقلی برای ۲۰ درصد تحریم‌ها که به قول خودشان منشأ خارجی دارد، این همه امتیاز برای رفع تحریم‌ها می‌دهد و ذلت را قبول می‌کند.

نیکزاد با بیان اینکه بعد از برجام بیش از ۲۰۰ هیأت خارجی به ایران آمدند، یادآور شد: نتیجه همه این رفت‌وآمدها که با هزینه میزبانی برای ایران همراه بود چه بود و آیا این چیزی جز مهمان‌بازی کردن است؟ و آنان فقط برای حرف و بازدید می‌آیند و هیچ اتفاقی در سفره‌های مردم نمی‌افتد.

وی با انتقاد از امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو، اظهار کرد: این چگونه سندی است که مسؤولان امضا کرده‌اند که آدم از گفتن مفاد آن نیز شرم دارد و این سندی بوده که هم‌جنس‌ بازی و آزادی آموزش روابط زناشویی به بچه‌های دبستانی را در کشور اسلامی مجاز می‌داند.

نیکزاد اضافه کرد: آنان که از آزادی بیان حرف می‌زنند چرا در جواب سوال خبرنگار میکروفون او را می‌گیرند یا در جواب کارگری که می‌گوید من نانی برای خوردن ندارم، می‌گویند اگر حرف بزنی دندانت را خرد می‌کنیم.

وی تصریح کرد: چرا برخی باید برای گرفتن رأی عده‌ای را به روستاها فرستاده تا آنان را تهدید کنند که اگر به ما رأی ندهید یارانه‌تان را قطع می‌کنیم و هیچ کاری را برای آبادانی روستایتان نمی‌کنیم.

نیکزاد اظهار داشت: تشکیل انقلاب اسلامی به گونه‌ای بود که تحت تأثیر هیچ یک از تفکرات لیبرالی، کمونیستی آن زمان قرار نگرفت و بر مبنای نگرش اسلامی و با هدایت امام خمینی(ره) و حمایت و پشتیبانی مردم شکل گرفت.

وی با اشاره به دلایل شکل‌گیری انقلاب، افزود: انقلاب با هدف رسیدن به استقلال کشور و مردم در تمام زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی شکل گرفت و در این راه 3 هزار شهید در انقلاب و ۱۷ هزار شهید ترور تقدیم انقلاب شده است.

نیکزاد ادامه داد: اگر امروزه عده‌ای به دنبال متکی شدن به غربی‌ها هستند و رونق و پیشرفت را تنها در ارتباط با آنان می‌دانند و برای گرفتن اندک امتیازی حاضرند به بیگانگان امتیازهای فراوانی دهند آیا هدف اصلی انقلاب که استقلال است را به زیر سوال نمی‌برند.

وی با اشاره به اینکه توان دفاعی و نظامی ایران سبب اقتدار و قدرت ایران در دنیا شده است، خاطرنشان کرد: آنانی که می‌گویند با نشان دادن شهرهای موشکی خانه‌های ما  را ویران کردند و سایه جنگ را از سر ما برداشتند این جواب رهبری را می‌دهیم که سایه جنگ را حضور مردم از کشور برداشت.

نیکزاد حضرت علی(ع) را الگوی مسؤولان برای حکومت کردن خواند و گفت: ساده‌زیستی، بردباری و عدالت محوری سه ویژگی حضرت علی(ع) در حکومت کردن بود و همه مسؤولان باید این ویژگی‌ها را در حکومت کردن مدنظر قرار دهند.

وی با انتقاد از پارتی‌ بازی در اداره کشور، عنوان کرد: عدالت محوری به معنی دادن امتیاز به قوم خویش از جمله برادر و فرزند خود نیست بلکه باید همه شایسته سالاری و تخصص را در سرلوحه کارهای خویش قرار دهند.

نیکزاد تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد در کشور را 5 میلیون نفر و تعداد افرادی که زیر خط فقر زندگی می‌کنند را ۱۵ میلیون نفر دانست و مطرح کرد: از ۹۵ هزار میلیارد ریال پول قرض‌الحسنه مردم در بانک‌ها با اعطای وامی برابر با ۱۰۰ میلیون ریال به هر نفر از زوج‌های جوان امکان ازدواج ۱۱ میلیون جوان بالای ۲۰ سال می‌توانست، فراهم بشود.

‌وی با اشاره به اینکه وظیفه رهبری تبیین سیاست‌های کلی نظام است، گفت: چرا باید مسؤولان در عمل به اقتصاد مقاومتی آنقدر کوتاهی کنند که رهبری در پیام نوروزی خود در مشهد مقدس فقط یک ساعت در مورد اقتصاد حرف بزند و سال‌های متمادی به بحث اقتصاد مقاومتی تأکید کند.

وی با اشاره به اینکه مردم باید در انتخاب‌های خویش دقت کافی را داشته باشند تا شرمنده شهدا و امام(ره) در قیامت نشوند، خاطرنشان کرد: مردم به عملکرد و وعده‌های نامزدها توجه کنند و ببینند که آیا به وعده‌های خویش مبنی بر آوردن نان به سفره‌های مردم عمل کرده‌اند یا نه؟ و اگر عمل نکرده‌اند با رأی خویش این مسیر را تغییر دهند و به فردی که دغدغه محرومان، بیکاران و جوانان را دارد، رأی دهند./۹۳۶/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات