۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۴۹۷۴۰۴
آیت الله استادی:

ملای مهذب می تواند پاسخ شبهات را بدهد

دبیر شورای عالی حوزه با بیان این که مردم گرفتار شبهات هستند، گفت: طلبه باید ملا و مذهب باشد تا بتواند جواب شبهات را بدهد، وجود افراد فاضل، با سواد و ملا بسیار اهمیت دارد که می توانند جامعه را اداره کنند که سبب عظمت حوزه می‌شود.
آیت الله رضا استادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه پنجشنبه شب در مراسم بزرگداشت هشتمین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله بهجت که در مسجد اعظم قم برگزار شد، گفت: مرحوم آیت الله بهجت تأکید داشتند که انسان باید به آنچه که می داند عمل کند، عمل به دانسته ها راه را برای انسان روشن می کند.

وی افزود: انسان درباره افراد و چیزی که نمی داند نباید اظهار نظر کند بلکه باید احتیاط داشته باشد، در ایام انتخابات بازار برخی سخنان داغ است اما افرادی همانند حضرت آیت الله بهجت بر اساس دستور روایات بنابر احتیاط زندگی می کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که اگر انسان از خود مراقبت کند به مقامات بالا می رسد، اظهار داشت: گاهی در محیط اسلامی حرف هایی زده می شود که سازگاری با آن محیط ندارد، جامعه اسلامی نشانه هایی دارد که باید رعایت شود.

وی با گرامیداشت میلاد مبارک امام زمان(عج) ادامه داد: انسان فقط نباید دنبال حاجت باشد، توسل به اهل بیت(ع) فقط برای حاجت نیست، باید توسل داشت و از ائمه طاهرین(ع) خواست که دست انسان را بگیرند جون انسان ناتوان است.

آیت الله استادی از ویژگی های مهم آیت الله بهجت را توسل به اهل بیت(ع) دانست و ابراز داشت:توسل برای رشد و سعادت انسان است، یاد امام زمان(عج) بودن و متوسل شدن به ایشان در زندگی انسان بسیار اثرگذار است، اگر امروزه انسان خود را کنترل نکند اسیر شبهات می شود؛ مشکلات روحی انسان با توسل حل می شود.

وی با اشاره به مفهوم انتظار فرج عنوان کرد: بر اساس روایات کسی که ورع و تقوا داشته باشد و محاسن اخلاقی را رعایت کند منتظر واقعی است، صرف ادعای زبانی همراهی با امام زمان(عج) فایده ای دارد بلکه این مهم باید در عمل معلوم باشد.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: آیت الله بهجت می فرمودند تا خودمان را اصلاح نکنیم کارها اصلاح نمی شود، ازاین رو اصلاح کشور و شهرها در گرو اصلاح شدن انسان است.

وی با بیان توصیه هایی به جوانان و طلاب اضافه کرد: جوانان و طلابی که دنبال معنویت هستند نباید درس را کنار بگذارند، حضرت آیت الله بهجت تأکید داشتند که طلاب باید به درس اهتمام داشته باشند، ما امروز ملای مهذب نیاز داریم.

آیت الله استادی با بیان این که مردم گرفتار شبهات هستند، گفت: طلبه باید ملا و مذهب باشد تا بتواند جواب شبهات را بدهد، وجود افراد فاضل، با سواد و ملا بسیار اهمیت دارد که می توانند جامعه را اداره کنند که سبب عظمت حوزه می شود، طلاب نباید فقه، اصول و معارف را فراموش کنند؛ اگر انسان ها به دانسته های خود عمل کنند کارها اصلاح می شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو افزود: دعای همه باید این باشد که دل ها متوجه کسی شود و کسی رأی بیاورد که به مصلحت دین، کشور و مردم باشد، درگیری ها و حرف زدن ها کسی را به جایی نمی رساند فقط ثابت می کند که اخلاق اسلامی وجود ندارد، در حالی که در جمهوری اسلامی باید اخلاق اسلامی حاکم باشد./1323/ 203/ص

ارسال نظرات