۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۴۹۸۲۷۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حوادث و مصائب وسیله آزمایش بندگان است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه حوادث و مصائب وسیله آزمایش بندگان خدا است، خطاب به زلزله‌زدگان خراسان شمالی، گفت: باید با صبر و شکیبایی در مقابل این حوادث اثرات جانکاه آن را کاهش دهیم.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه دوشنبه در بازدید از خانواده‌های زلزله‌زده این استان، ضمن دلجویی از آنها، اظهار داشت: حوادث و مصائب وسیله آزمایش بندگان خدا است که چه اندازه در برابر مشیت الهی صبور هستند.

وی با اشاره به آیه «وَلَنَبْلُوَنَّکمْ بِشَیءٍ مِنْ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنْ الْأَمْوَالِ وَالْأَنفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرْ الصَّابِرِین»، افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید ما شما را با ترس و گرسنگی و از بین رفتن مال و جان امتحان می‌کنیم و این نشان‌دهنده این است که زلزله گاهی آزمایش خداوند سبحان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: آزمایش گاهی بلا و مصیبت است، گاهی سبب رشد انسان می‌شود و گاهی تقصیر و کیفر گناه است که اگر بر آن صبر کنیم در این امتحان خداوند با سربلندی و موفقیت قبول شده‌ایم و شایسته بندگی خداوند هستیم.

وی ادامه داد: البته این به آن معنا نیست که خداوند محتاج آزمایش انسان است؛ چرا که خداوند آگاه و دانا است فقط بنده‌اش را امتحان می‌کند تا بنده تلاش کند و عملی انجام دهد و بعد از عمل پاداش دهد که این حکمت خداوند متعال است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با دعوت زلزله‌زدگان و حادثه دیدگان به صبر و شکیبایی، اضافه کرد: باید با صبر و شکیبایی در برابر تقدیر خداوند علاوه بر کاهش آلام، این حوادث را مایه عبرت و تعظیم در برابر خداوند متعال قرار دهیم.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: البته نباید منتظر حوادث باشیم؛ بلکه باید با رعایت مسائل ایمنی در راستای مقاوم‌سازی منازل مسکونی گام برداریم تا در صورت وقوع حوادثی نظیر زلزله آسیب کمتری ببینیم.

وی اظهار داشت: مردم باید با استفاده از تسهیلات نهادهای حمایتی، با رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت مسکن، واحدهای مسکونی خود را مقاوم‌تر و مستحکم‌تر از گذشته بنا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: به فضل خداوند و با توجه به اقلیم کوهستانی خراسان شمالی با اینکه شدت زلزله بجنورد مشابه شدت زلزله ویرانگر بم بود خسارات جانی این حادثه کم بود که جای شکر دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در ادامه با قدردانی از نهادهای امدادرسان، تأکید کرد: باید با حمایت از آسیب دیدگان زلزله، اقدامات لازم برای ارائه خدمات مناسب به آنها فراهم شود تا زلزله‌زدگان سختی‌ها و اثرات روانی کمتری را متحمل شوند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات