۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۴۹۸۴۸۸
صالحي اميري:

بايد شوراي شهري روي كار بيايد كه با دولت همنوا بشود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در رابطه با شوراي شهر اظهار داشت: شوراي شهر هم انتخابي مهم است و بايد شوراي شهري روي كار بيايد كه با دولت همنوا بشود.
صالحی امیری

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، سيد رضا صالحي اميري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي شامگاه سه شنبه در همایش با عنوان «تمام مسئولیت ما در قبال ایران» كه در هتل ورزش تهران برگزار شد با اشاره به اينكه الزامات توسعه در ايران در پنج بخش انسجام، امنيت، اخلاق، عدالت و عقلانيت خلاصه مي شود اظهار داشت: اگر بخواهيم در اين كشور به دنبال توسعه باشيم انسجام جزء الزامات است، چيزي كه طي روزهاي گذشته در معرض تهديد قرار گرفت، در واقع عملكرد كانديدها ضد انسجام بود.

وي ادامه داد: انسجام حركت اجزاي يك سيستم به سوي قله هاي توسعه است، انسجام دو بخش گفتمان مكانيكي و ارگانيكي محقق مي شود، در قسمت مكانيكي انسجام برپايه امر و نهي و اجبار شكل مي گيرد كه نتيجه آن بستن دهان مخالفان و رسانههای مخالف است، در مقابل احترام به حقوق ديگران، آزاد انديشي و تفكر است كه نتيجه آن احترام به ديگران است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي تاكيد كرد: بايد باور داشته باشيم كه يك ملت جداي از رنگ و پوست و مذهب از حقوق برابر برخوردار هستند، اگر چنين باوري بدست بيايد به سمت گفتمان ارگانيكي رفته ايم، اين در حالي است كه ما در چند روز گذشته با گفتماني روبرو بوديم كه جاي تاسف داشت.

صالحي اميري يادآور شد: در روزهاي گذشته برخی افراد با بيان اينكه وزارت فرهنگ و ارشاد كتاب هايي در جهت آموزش جنسي از دوران مهد كودك تا مدارس را چاپ كرده است سعي در تخريب دولت  داشتند، در اينجا بايد گفت افرادي كه به دنبال دروغ و تزويرهاي خودشان سعي در خوب نشان دادن خود هستند هميشه از شفافيت فرار مي كنند.

وي افزود: در پاسخ به اين افراد بايد گفت آيا دهان مخالفان بايد بسته شود يا خير؟، چرا آموزش زبان هاي قومي بايد ٣٨ سال كنار برود؟، اين قيبل سوالات از اين افراد خيلي زياد است و چيزي كه مهم است اين است كه مرز اين افراد تا كجا است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي ابراز داشت: دولت يازدهم امنيت ملي و ثبات را مدنظر قرار داده است، برخي به دنبال از بين بردن روحيه نشاط و اميد در مردم هستند و اين كار درستي نيست، اين افراد بهتر است با باورهاي خودشان جلو بيايند نه اينكه بروند و در روستاها اعلام كنند سند ٢٠٣٠ را محرمانه امضا كرده اند تا آموزش جنسي را در كشور رواج دهند، مردم بايد بدانند كه اين سند از سوي ايران در هيچ جايي امضا  رسمي نشده است و فقط در حد بيانيه است و الزام آور نيست، اين افراد هنوز از مطالبات بين المللي اطلاعاتي ندارند و حتي به خود زحمت مطالعه هم نمي دهند.

صالحي اميري با بيان اينكه مگر مي شود در جمهوري اسلامي كسي چيزي فراتر از قانون مطالبه كند خاطرنشان كرد: اين افراد بر سر كار بيايند هر روز مي خواهند بر مردم دروغ و نيرنگ را بر مردم روانه خواهند كرد، ما دولت زميني هستيم و به آسمان و اميد الهي نگاه داريم.

وي ابراز داشت: ما توهين به مقدسات را رد مي كنيم، تمام وزار دولت يازدهم هر پنج شنبه يا جمعه خدمت علماي قم مي رسند و گزارش كار مي دهند و در مقابل رهنمود هم مي گيرند ولي تا به حال هيچ استفاده ابزاري نكردند اما خاك بر سر دولتي كه  در جهت نشان دادن ناكارآمدي خوداز دين استفاده ابزاري كند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اضافه كرد: ما براساس عقلانيت در راس هيئت دولت تصميم گيري مي كنيم و اين دقيقا عكس كساني است كه مي گويند حضرت عصر(عج) بر ما پيام مي دهد چه كاري انجام دهيم.

صالحي اميري با اشاره به اينكه تقسيم جامعه به چهار درصدي و ٩٦ درصدي به معناي تجزيه كردن جامعه است، تصريح كرد: اين كار كشور را آبستن حوادث زيادي خواهد كرد، كساني كه گسل هاي اجتماعي و قومي را تهديد مي كنند به آرمان هاي يك ملت خيانت مي كنند، برخي ادعاي مديريت دارند ولي با برپايي يك نمايشگاه كتاب و بارش يك باران بهاري ديديم كه چگونه در مقابل ناشران خارجي حيثيت مان از بين رفت.

وي بيان كرد: ما مي توانستيم با فيلم گرفتن از همين سو مديريت و همچنين نبود آب خوراكي و تهويه مناسب كار سياسي انجام دهيم و مديريت برخي را زير سوال ببريم، زيرا سازهاي اين شهر به خوبي پي ريزي نشده است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي عنوان كرد: دولت بايد همه را به يك شكل ببيند، ما در جامعه اي زندگي مي كنيم كه با گرايشات مختلف در آن زندگي مي كنند، پس دولت نبايد خاص يك حزب يا گروه باشد، دولت روحاني يك دولت وفاق ملي است كه همه را در زير يك چتر قرار داده است، در واقع كدام عدالت به ما مي گويد كه بين مردم تهران و براي نمونه بندر تركمن تفاوت قائل بشويم.

صالحي اميري با بيان اينكه امنيت به عنوان دومين گام توسعه يك جامعه است، اظهار كرد: امنيت موجود در كشور ما تصادفي نيست، وجود رهبري، تدبير دولت، راهبرد ديپلماسي و قدرت نيروهاي مسلح زمينه ساز اين امنيت است، برخي تصور مي كردند با توهين و حرف درشت مي توان دنيا را به عقب راند، اين در حالي است كه جاي عقب نشيني تحريم ها شديدتر مي شد، امروز راهبرد ما براي حل چالش هاي جهاني گفتگو و مذاكره است.

وي گفت: مردم ما امروز امنيت، آرامش و اميد را مي خواهند و دولتي كه نتواند اين كار را عملياتي كند لياقت حكومت بر مردم را ندارد، در اين ميان روحاني قول سنگيني هم داد و گفت در دوره دوم انتخابات تمام تحريم ها را لغو خواهيم كرد و اين كار دولت را سنگين تر خواهد كرد، ما به ايران آبرويي بين المللي داديم و امروز توانسته ايم كه در بخش گندم به جاي واردات به صادرات برسيم.

وزير فرهنگ و ارشاد با بيان اينكه در مناظرات شاهد بوديم كسي كه بداخلاقي كرده بود از نظر مردم افت شخصيتي پيدا كردند، افزود: نگاه برتري جويانه درست نيست، دولت فعلي به زيربناها اعتقاد دارد و بروي آن كار مي كند، ما امروز توانستيم به جاي واردات شش ميليون گندم در دولت پيش ١٥ ميليون گندم توليد كنيم كه سه ميليون آن ظرفيت صادارات دارد، همچنين براي اولين بار در سال٩٦ مي توانيم صادر كننده بنزين باشيم.

صالحي اميري با اشاره به بخش فرهنگ در دولت يازدهم افزود: در بخش فرهنگ ما توانستيم ٣٠ تئاتر قابل اجرا را در هرشب به ١٠٠ تئاتر برسانيم، مخاطب هشت ميليوني سينما به ٢٥ ميليون رسانديم، در زمينه چاپ كتاب نيز از ٦٤هزار به ٨٥هزار چاپ رسيديم، امروز دولت يازدهم بيش از شش هزار موسسه فرهنگي را مجوز داده كه بتوانند به راحتي كار كنند، اين نشان مي دهد كه فضا براي كار فرهنگي باز شده است.

وي در رابطه با شوراي شهر اظهار داشت: شوراي شهر هم انتخابي مهم است و بايد شوراي شهري روي كار بيايد كه با دولت همنوا بشود، نكته مهم  ديگر اين است كه تهران كل ايران نيست، نه صد هزار روستا در اين دولت گازرساني شده است، در اين ميان گروهي براي رسيدن به قدرت اخلاق را لگد مي كنند، البته مردم از ما اعتدال و اخلاق مي خواهند و به افراد بداخلاق نه مي گويند.

وزير فرهنگ و ارشاد در پايان گفت: عده اي پس از انتخابات سال٩٢ دولت يازدهم مورد آماج قرار دهند زيرا تصور نمي كردند كه قدرت از دستشان خارج شود، روز جمعه ٢٩ ارديبهشت جشن پيروزي اخلاق خواهد بود، دولت يازدهم باور دارد كه در دوره دوم مي تواند مطالبات مردم را پاسخگو باشد و روحاني توانايي اينكه پرچمدار توسعه ملي باشد را دارد./۸۱۶/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات