۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۴۹۸۹۲۶
رییس مؤسسه پژوهشی عروه الوثقی مطرح کرد؛

حضور مردم در انتخابات، تضمین کننده امنیت و آرامش جامعه

حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی می‌تواند امید استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را که خصومت و عداوتی دیرینه با اسلام و انقلاب اسلامی ایران دارند، تبدیل به یأس و ناامیدی کند.
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسین مختاری

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رییس مؤسسه پژوهشی بین‌المللی عروه الوثقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر فواید بسیار زیاد حضور حداکثری در انتخابات، بیان داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند؛ حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی می‌تواند امید قدرت‌های بزرگ، استکبار جهانی و همچنین رژیم صهیونیستی را که خصومت و عداوتی دیرینه با اسلام و انقلاب اسلامی ایران دارند، تبدیل به یأس و ناامیدی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری اظهار داشت: در این برهه از تاریخ کشور، حضور حداکثری در انتخابات مهمترین کاری است که باید آحاد جامعه آن را عملیاتی کنند؛ چرا که حضور در پای صندوق‌های رأی تضمین کننده امنیت، آرامش و آسایش جامعه خواهد بود.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به تبلیغ دشمن بر علیه حضور پُرشور مردم در انتخابات، ابراز داشت: دشمنان با استفاده از همه توانمندی‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند به دنبال متوقف کردن این خیزش و حرکت عمومی در روز جمعه هستند.

وی در ادامه افزود: همانطور که مراجع تقلید، علما و بزرگان توصیه کرده‌اند، حضور در انتخابات برای هر شخصی که توانایی حضور در انتخابات را دارد، یک امر و یک واجب شرعی است.

رییس مؤسسه پژوهشی بین‌المللی عروه الوثقی با بیان این که حضور در انتخابات از هر حیثی تضمین کننده ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب شکوهمند ایران است، تصریح کرد: بر هر کسی که بخواهد به وصیت‌نامه حضرت امام خمینی(ره) و توصیه‌های شهدا و جانبازان عمل کند، ضروری است تا در انتخابات 96 حضور داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت در انتخابات به تنهایی کفایت نمی‌کند، بلکه حضور در این حماسه شکوهمند باید همراه با انتخاب اصلح باشد، از این رو بایستی دقت شود تا با بصیرت و معرفت از میان نامزد‌هایی که وجود دارد، شخص اصلح را برگزینیم و چهار سال اداره قوه مجریه کشور بزرگ ایران را به او واگذار کنیم.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه در ادامه افزود: گزینش فرد اصلح وظیفه شرعی آحاد جامعه است، رییس جمهور منتخب باید تابع ولایت باشد و در راستای تحقق اهداف متعالیه انقلاب اسلامی ایران بکوشد.

وی با اشاره به آفات حضور نیافتن مردم در انتخابات، بیان داشت: بدون شک عدم حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی به منزله فاصله افتادن میان حاکمیت و مردم و بین امام و امت است، بنابراین ابرقدرت‌ها را وسوسه خواهد کرد تا بر این حکومت ضربه بزنند.

عضو هیأت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: دشمنان ایران تاکنون در هر طرح و برنامه‌ تهدیدآمیزی که علیه ایران داشته‌اند شکست خورده‌اند، از این رو نباید زمینه‌ای برای وسوسه دشمنان ایران اسلامی باقی گذاشت.

وی با تأکید بر این که نباید موجب شادی دشمنان داخلی و خارجی شد، تصریح کرد: امروزه حضور در پای صندوق‌های رأی به منزله مبارزه حق علیه باطل است، بنابراین حضور در انتخابات تفاوتی با میدان جهاد و مقابله و مبارزه با شیاطین به ویژه گروهک‌های تکفیری ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مختاری افزود: در عصر کنونی گروهک‌های تکفیری در گوشه و کنار جهان ظهور و بروز پیدا کرده‌اند که باید با آنها مبارزه کرد، حضور در انتخابات 96 می‌تواند زمینه مقابله و مبارزه با این چالش بزرگ را فراهم سازد./878/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات