۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۴۹۸۹۸۸
آیت الله طه محمدی:

طلاب وظیفه تبلیغی خود را فراموش نکنند

امام جمعه همدان گفت: طلاب باید برای خروج از رخوت و رکود برنامه های دقیقی داشته باشند که مهمترین برنامه ها، فعالیت های تبلیغی در مناطق مختلف است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان، شب گذشته در دیدار با جمعی از طلاب حوزه علمیه نجف، اظهار داشت: رکود و رخوت سبب گرفتاری انسان می شود و مشکلی که برای حوزه علمیه نجف ایجاد شد در انتظار حوزه علمیه قم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در زمان امامت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) رعیت بود و ولی امر نبود و همه افراد باید سیره نبوی را در زندگی فردی و اجتماعی خود به کار گیرند.

امام جمعه همدان با بیان این که طلاب باید در همه امور زندگی استقلال داشته باشند، ابراز داشت: آقا رضای همدانی از مراجع بزرگ نجف بود و لحاف دوزی می کرد و به وسیله آن امرار معاش می کرد.

وی در ادامه به سابقه همدان در تربیت و پرورش عرفا اشاره کرد و گفت: ملاحسین قلی همدانی کسی است که امام خمینی فرمود در ایشان شبهه عصمت می رود و چهارصد شاگرد تربیت کرد و سید احمد کربلایی از بزرگان شاگردان او بود.

آیت الله طه محمدی اظهار داشت: آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی احتیاطات خود را به سید احمد کربلایی ارجاع می داده است و این نشان از درجه بالای علمی او بوده است.

وی افزود: در سال 72 در حدود 25 سال قبل، برای برگزاری کنگره ملاحسین قلی همدانی، خدمت آیت الله جوادی آملی و علامه حسن زاده آملی رسیدم و علامه حسن زاده گفت مثل این است که دیوی راجع به فرشته حرف بزند.

امام جمعه همدان ابراز داشت: طلاب باید برای خروج از رخوت و رکود برنامه های دقیقی داشته باشند که مهم ترین برنامه ها، فعالیت های تبلیغی در مناطق مختلف است.

وی در پایان گفت: امروز با گسترش فرهنگ غرب در جامعه و ترویج مشکلات اخلاقی در جامعه توجه دادن به مسائل دینی و الهی از سوی طلاب و علما امری ضروری است./979/202/ب2

ارسال نظرات