۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۰۰۰۱۱
آیت الله مجتهد شبستری:

فعالیت خیران سلامت مورد نیاز جامعه است

امام جمعه تبریز با تأکید بر حمایت از بانوان خیر در امر سلامت، فعالیت آنها را مهم، ضروری و مورد نیاز جامعه خواند و گفت: خیران سلامت مورد حمایت و راهنمایی قرار گیرند.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دومین همایش بانوان خیر سلامت و پنجمین همایش خیران سلامت آذربایجان شرقی در تالار پتروشیمی تبریز، اظهار داشت: عمل خیر و خدمت به هم نوع مورد تأکید دین اسلام است.

وی با بیان اینکه کار خیر مشمول اجر معنوی و پاداش الهی برای شخص خیر است، تصریح کرد: امر سلامت با جان انسان‌ها ارتباط دارد بنابراین از اجر و پاداش مضاعفی برخوردار است، خیران سلامت فعالیت خود را برای نجات جان انسان‌ها انجام می دهند که جای قدردانی دارد.

امام جمعه تبریز لزوم فعالیت خیرانه در امر سلامت را لازم و ضروری دانست و گفت: دولت توان رسیدگی و پاسخگویی کامل به امر سلامت و بهداشت را ندارد و از سویی نیز نیاز بشر به امر بهداشت و سلامت روز افزون است، از این رو فعالیت خیران سلامت بسیار مورد نیاز جامعه و مهم است.

وی با تأکید بر حمایت از بانوان خیر در امر سلامت، فعالیت آنها را مهم، ضروری و مورد نیاز جامعه خواند و افزود: ساخت مراکز و اماکن درمانی و بهداشتی دارای اجر فراوان و عبادتی مهم است که مورد رضایت الهی است، بنابراین بانوان خیر در این امر لازم است مورد توجه و راهنمایی قرار گیرند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت درمان و سلامت در دین مبین اسلام، ادامه داد: احیای یک بیمار و انسان طبق آیات و روایات مانند احیای یک امت و بشریت است، بر این اساس می توان به اهمیت فعالیت خیران سلامت رسیدف چرا که سلامتی برابر با حفظ جان انسان است.

وی با بیان اینکه عمل به دستورات و سفارشات طبی دین مبین اسلام و احکام فقهی آن سبب سلامت جسم و روح انسان خواهد شد، اذعان داشت: طب‌النبی(ص)، ‌طب‌الصادق(ع) و طب‌الرضا(ع) از مصادیق توجهات دینی به این امر است، ائمه اطهار و بزرگان دین نیز خود از پیشگامان امر سلامت بودند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت (ع) با تأکید بر توجه به امر خیر در زمینه سلامت و حمایت خیران سلامت، گفت: باید خیران را به این امر نیز تشویق کرد تا همیاری در امر سلامت و بهداشت جامعه اتفاق بیافتد./854/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات