۰۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۵۰۰۱۷۲
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان:

آزادی خرمشهر نشان دهنده وحدت و همدلی اقوام ایرانی است

فرجیان با اشاره به برنامه های متعدد سالروز آزادی خرمشهر گفت: آزادسازی خرمشهر نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی و نشان دهنده وحدت و همدلی اقوام ایرانی در برابر دشمنان است.
فتح خرمشهر

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز عبدالرضا فرجیان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان، در آستانه سوم خرداد و سی‌ وپنجمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر ضمن تشریح برنامه‌های این مناسبت گفت: به دلیل اهمیت بالای عملیات بیت‌المقدس و نقش و تأثیر آن در روند نظامی دفاع مقدس و اهمیت آزادسازی خرمشهر به عنوان نقطه عطفی در تاریخ ایران اسلامی، برنامه های بسیاری در سرتاسر کشورمان و در استان خوزستان، و بصورت ویژه تر در خرمشهر برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان خاطرنشان کرد: از آنجایی که روز سوم خردادماه روز «مقاومت، ایثار و پیروزی» نام نهاده شده است، باید گفت این نامگذاری برازنده سوم خرداد و نشانگر آن آرمان و حماسه آفرینی و فداکاری بی نظیری است که مردم و رزمندگان اسلام برای آزادسازی خرمشهر از خود نشان دادند و بر ماست که پاسدار آن باشیم.

این مقام مسؤول اظهار داشت: در سالروز آزادسازی خرمشهر و  با محوریت شعار «من انقلابی‌ام» برنامه های متعددی اجرا می شود که رویکرد همه این برنامه ها وحدت آفرینی و تأکید بر حس وفاق و همدلی میان همه جناح ‌ها، قومیت ها و احزاب است که سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر نمونه بی بدیل این همدلی و وحدت به شمار می رود.

فرجیان تصریح کرد: به این مناسبت و در سی‌وپنجمین سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان برنامه ‌های گرامیداشتی از روز دوم خردادماه آغاز و در روز جمعه پنجم خردادماه پایان می پذیرد که از آن جمله می توان به حضور فرماندهان نظامی دفاع مقدس در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برپایی نمایشگاه‌ های عکس و کتاب دفاع مقدس، برنامه برای بزرگداشت شهدا اشاره کرد.

وی در پایان گفت: برگزاری شب شعر، نشست های تخصصی، رونمایی از کتب تألیفی و فیلم های مستند دفاع مقدس، برگزاری نخستین کنگره سرود، ترانه و تصنیف‌ های دفاع مقدس، تجلیل از پیشکسوتان حماسه‌ ساز و برگزاری کنگره‌ای با حضور خانواده های معظم شهدا و رئیس جمهور محترم از جمله برنامه های گرامیداشت حماسه سوم خرداد است./۹۴۵۶/۱۰۲/ب۱

ارسال نظرات