۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۵۰۲۱۰۹
حجت الاسلام خزائلی:

ایمان باطنی سبب رشد و ترقی انسان می شود

عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه گفت: بهره گیری از اساتید برجسته اخلاق، مطالعه و تحقیق، توجه به سیره بزرگان دین و علما و همچنین رعایت مسائل مبنتی بر تقوا سبب رشد و ارتقای ایمان در انسان می شود.
حجت الاسلام خزائلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمدعلی خزائلی، عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه قم ظهر امروز در مدرسه آخوند همدان، اظهار داشت: تسلیم به رضای پروردگار از نعمات الهی و سبب سعادت انسان است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در قرآن آمده است که عده ای از مردم به پیامبر گفتند که ما ایمان آوردیم و خداوند به پیامبر وحی کرد که به آنها بگو شما اسلام آورده اید چرا که این ایمان ظاهری است.

حجت الاسلام خزائلی با اشاره به انواع ایمان در اسلام، ابراز داشت: ایمان برای انسان در دو قسمت معنا می یابد نخست در ایمان ظاهری و دوم ایمان باطنی است که انسان باید به همه امور ایمان باطنی داشته باشد.

وی افزود: مسلمان بودن فقط به وسیله زبان امری ستودنی نیست و ثمراتی به غیر ریا، کفر، نفاق و دورویی به همراه ندارد و انسان باید بکوشد که با استفاده از دستورات اسلام و قرآن راه رستگاری را بیابد.

عضو هیأت ممتحنه امتحانات شفاهی حوزه علمیه تصریح کرد: اسلام ظاهری برای جریان یافتن اموری عبادی و اجتماعی افراد کفایت می کند اما آن چیزی که سبب رشد و ارتقای انسان در جامعه و آخرت می شود، اسلام باطنی است.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کرین برای بیان اهمیت ایمان باطنی افزود:‌ یکی از مهمترین ثمرات و ویژگی هایی که برای اسلام باطنی شمرده می شود این است که انسان در این حالت تسلیم محض رضای خداوند می شود.

حجت الاسلام خزائلی گفت: بهره گیری از اساتید برجسته اخلاق، مطالعه و تحقیق، توجه به سیره بزرگان دین و علما و همچنین رعایت مسائل مبتنی بر تقوا سبب رشد و ارتقای ایمان در انسان می شود./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات