۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۵۰۲۵۵۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رییس جمهور قدر نجابت رقیبان را بداند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رقبای رییس جمهور در انتخابات سال‌های ۹۲ و ۹۶ نجابت به خرج دادند اما در سال ۸۸ شاهد نجابت رقبا نبودیم، گفت: رییس جمهور فعلی باید نجابت رقیبان خود را ارج بنهد.
حجت الاسلام یعقوبی- نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری از سوی شورای نگهبان، اظهار کرد: انتخابات به پایان رسیده و اکنون باید رقابت‌ها جای خود را به رفاقت بدهد.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات سال‌های 92 و 96 رقبای رییس جمهور نجابت به خرج دادند؛ اما در سال 88 شاهد این نجابت از سوی رقبای رییس جمهور وقت نبودیم، اضافه کرد: رییس جمهور فعلی باید قدردان نجابت رقبای خود بوده و آن را ارج بنهد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: آقای روحانی اکنون رییس جمهور همه افرادی است که به او رأی دادند و ندادند؛ اما باید توجه کند که در این انتخابات 16 میلیون نفر به او رأی نداده‌اند و این پیام را دریافت کند که این 16 میلیون نفر در اقلیت نیستند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: در چهار سال گذشته هر جا کاری بر روی زمین می‌ماند و مشکلی بود تقصیر آن را بر گردن دولت قبل می‌انداختند که در دولت جدید باید این رویه کنار گذاشته شود.

وی با بیان اینکه مردم با حضور 41 میلیونی خود در انتخابات دشمنان را به شگفتی واداشته و حجت را بر مسؤولان داخلی تمام کردند، افزود: اکنون موعد خدمت‌رسانی شایسته و بی‌منت به این ملت است.

اخلاص و تواضع از سرمایه‌های اصلی امام راحل بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و قیام خونین 15 خرداد، اظهار کرد: با وجود اینکه چند دهه از رحلت بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی می‌گذرد؛ اما راه، آرمان و مسیر امام خمینی (ره) همچنان زنده بوده و تداوم دارد.

وی با اشاره به اینکه امام راحل بعد از پیامبر و ائمه معصوم اسلام ناب محمدی را به مردم دنیا نشان داد، اضافه کرد: امام خمینی (ره) توانست با تکیه بر اسلام و قدرت مردم، عزت و اقتدار اسلام را به جهانیان نشان دهد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اخلاص و تواضع را از سرمایه‌های مهم و اصلی امام راحل دانست که به مدد آنها بر قلوب مردم حکومت و رهبری می‌کرد.

ضرورت انس و الفت بیشتر با قرآن در ماه رمضان

امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت ماه مبارک رمضان، بر استفاده حداکثری از فرصت معنوی این ماه تأکید کرد و گفت: این ماه موعد کسب تقوا و فضیلت بوده و فرصت‌های بی‌بدیلی را برای امت اسلام پدید آورده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت فرار از گناه و معصیت است، افزود: همه باید تلاش کنیم در این ماه بیش از سایر ایام سال با قرآن کریم انس و الفت داشته باشیم تا بتوانیم از فرصت ماه رمضان بیشتری استفاده معنوی را ببریم./9314/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات