۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۵۰۲۷۴۰
امام جمعه هشترود:

۱۵ خرداد سرآغاز پیروزی انقلاب و احیای اسلام بود

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه قیام ۱۵ خرداد سرآغاز پیروزی انقلاب و احیای اسلام بود، گفت: به برکت این قیام بود که استبداد و استکبار از ایران رخت بربست.
حجت الاسلام رحیمی، امام جمعه هشترود

حجت الاسلام علی رحیمی، امام جمعه هشترود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قبام 15 خرداد را نخستین گام ملت ایران برای پیروزی انقلاب ۵۷ دانست و گفت: این قیام  نقطه عطفی در انقلاب اسلامی و آغازی بر مبارزات انقلابی بود که بهمن 57 و قیام بزرگ مردم ایران را به ثمر نشاند.

وی با بیان اینکه امام راحل ریشه‌های رژیم طاغوت را لرزاند، گفت: رژیم منحوس پهلوی در آن زمان چهره ضد دینی خود را نشان داد و یک شرایط رعب و وحشت را در جامعه حاکم کرد که با اقدام امام راحل تمام این‌ها شکست.

امام جمعه هشترود 15 خرداد را یک حرکت خداپسندانه و در مسیر اعتلای ایران اسلامی دانست و ابراز داشت: حرکت تاریخی امام در 15 خردادماه منشأ آثار و برکات فراوانی برای ایران بود که مهم‌ترین ثمره آن پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکسته شدن زنجیرهای سلطه و وابستگی بود.

وی درخت تنومند انقلاب اسلامی ایران را که امروز دارای اقتدار و عزت در جهان است از برکات حرکت امام در 15 خرداد عنوان و تصریح کرد: امام راحل با اعتقاد به خدا و تکیه بر مردم در برابر مستبدان داخلی ایستاد و هیبت مستکبران جهانی را در هم شکسته و قیام 15 خرداد را خلق کرد.

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه ریشه‌های انقلاب اسلامی ایران با خون شهیدان 15 خرداد آبیاری شده است، گفت: این انقلاب بر پایه‌ معنویت و خردورزی بنا نهاده شده و اقتدار خود را از همین خون شهیدان اخذ کرده است که هر روز بیش از گذشته در مسیر پیشرفت گام بر می دارد.

وی ادامه داد: چنین روز‌هایی بهترین فرصت برای ترویج اندیشه امام راحل و افکار آن شخصیت بزرگ است که احیای اسلام به دست او شکل گرفت، امام راحل پناهگاه مردم مظلوم ایران بود  و در اذهان مردم عصاره انبیای الهی بود که نه تنها در ایران بلکه در تمام عالم شخصیتی بی نظیر است.

امام جمعه هشترود با اشاره به شخصت ممتاز امام راحل که انقلاب شکوهمند ایران را بنیان نهاد، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) دارای یک شخصیت علمی و جایگاهی ژرف در جهان است و کم و بیش امروز همگان وجود ایشان را به خوبی می شناسند و بر ثمرات وجودی او آگاه هستند./854/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات