۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۵۰۲۷۸۲
امام جمعه همدان:

بصیرت افراد جامعه باید نافذ و عمیق باشد

آیت الله طه محمدی به ضرورت بصیرت افزایی در جامعه اشاره کرد و گفت: همه افراد باید روی بصیرت خود کار کنند تا که سطحی نباشد، بصیرت های افراد باید نافذ باشد.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در کلاس شرح نهج البلاغه ظهر امروز خود در حوزه علمیه همدان، گفت: با توجه به حدیث پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: من و علی(ع) پدران این امت هستیم، می توان نتیجه گرفت پدر با والد فرق دارد، پدر همانند مربی است و نقش تربیت کننده را دارد.

وی ادامه داد: پدر نسبت به فرزند خود عاطفه فوق العاده ای دارد چون دسترنج تربیتی او است، آن مقدار که والد نسبت به ولدش مهر دارد چندین برابر آن را پدر به شاگرد و فرزندی که مورد تربیتش است مهر دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: ائمه ما در برخورد با اصحاب خود نیز همین طور بودند که بعضی از اصحاب خود را نسبت به فرزندان خود بیشتر مورد توجه قرار می دادند.

وی در ادامه مطلب فوق اضافه کرد: از نشانه های برخورد بزرگان ما با اصحاب می توان به ارتباط حضرت علی(ع) با مالک اشتر و حدیث حضرت مبنی بر این که مالک برای من همان طور بود که من برای پیامبر بودم اشاره کرد.

آیت الله طه محمدی خاطرنشان کرد: در جنگ صفین حضرت پس از کشته شدن دشمنان خود گریه می کردند؛ هنگامی که دلیل را جویا شدند، فرمودند: اینان فرزندان من هستند، من آمده ام که این ها را تربیت کنم اما لجبازی‌شان سبب شد که کشته شوند.

امام جمعه همدان در ادامه با بیان مظلومیت امام علی(ع) در طول زندگی شان، اظهار کرد: در تاریخ بشر هیچ کس به اندازه امام علی(ع) مظلوم واقع نشده است.

در ادامه وی به ضرورت بصیرت افزایی اشاره و یادآور شد: همه افراد باید روی بصیرت خود کار کنند تا که سطحی نباشد، بصیرت های افراد باید نافذ باشد./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات