۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۰۲۸۲۳
آیت الله مروارید:

معنویت زیربنای تمام موفقیت های انسان است

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: انسان اگر بخواهد در علم، خدمت، سیاست و سایر شؤون زندگی توفیق پیدا کند باید حالات معنوی اش کامل باشد.
مهدی مروارید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مهدی مروارید شامگاه جمعه در سلسله نشست های به سوی اجتهاد که در مؤسسه علمی فرهنگی الهادی برگزار شد، با اشاره به اثرات بندگی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه مبارک رمضان ماه خاص و افضل اشهر برای تقرب به ذات اقدس خداوند است. این که روح و نفس انسان انقلابی پیدا کند که نتیجه آن برای تمام ایام سال باقی باشد، زمینه طهارت روح، غفران معاصی و ریاضت شرعی روحی را فراهم می کند که این خاصیت ماه مبارک رمضان است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: در آخر ماه شعبان سفارش شده است که بسیار به دعا و توبه مشغول باشید تا در حالی که خالص و پاک شده اید وارد ماه خدا شوید. امانت ها را واگذار کنید و سعی کنید دینی به گردن تان نباشد. معلوم می شود که ماه رمضان ماه خاصی است و انتظار اهل بیت از ما این بوده که به واسطه اعمال صالحی که انجام می دهیم، لایق نعمات خداوند در این ماه شویم.

آیت الله مروارید افزود: ممکن است شخصی بدون خلوص و طهارت وارد ماه رمضان می شود. آیا این مسأله به معنای محرومیت او از برکات این ماه است؟ خیر؛ آنچه از روایات بر می آید این است که سفره ی گسترده شده خداوند متعال در این ماه، عام است که هر کسی می تواند از آن استفاده کند. آن کسانی که پاک شده اند در این ماه به مقام های عالیه می رسند و آن کسانی که پاک نشده اند، ماه مبارک زمینه پاکی آن ها را ایجاد می کند.

وی خاطرنشان کرد: ماه رمضان چه برای مؤمنان خالص و چه برای مومنانی که آلوده به معاصی هستند، باعث پاکی آن ها می شود چرا که ماه تهذیب و خودسازی و پاک شدن است. پیشوایان ما تمام اعمال صالح را در این ماه سفارش کرده اند تا صفت تقوا در انسان ایجاد شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: ائمه و علمای صالح در عبادات حالات معنوی خاصی داشتند که زیربنای همه سعادت ها همین مسأله است. انسان اگر بخواهد در علم، خدمت، سیاست و سایر شؤون زندگی توفیق پیدا کند باید حالات معنوی اش کامل باشد. اگر در این مورد کم بگذاریم و تدین واقعی را نداشته باشیم در همه زمینه ها وضع مان خراب است؛ ممکن است چند روزی سر و صدایی داشته باشیم اما زیربنایی نداریم. زیربنای تمام موفقیت ها معنویت است./۲۰۳/۸۲۰/ب۱

ارسال نظرات