۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۰۳۰۵۳
با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی؛

مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی برگزار شد

مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) با حضور حجت الاسلام والمسلمین قریشی در مصلی ارومیه برگزار شد.
امام خمینی (ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، مراسم گرامیداشت بیست و هشتمین سالگرد رحلت امام خمینی(ره) امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین قریشی نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی و اقشار مختلف مردم در مصلی ارومیه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی در این مراسم گفت: امام خمینی(ره) به تمام معنا مخلص کامل بود و همه چیز را خدایی می‌دیده و خود را در برابر عظمت خدای متعال ناچیز می‌دانست و برای همین تواضع و فروتنی امام خمینی(ره) مثال‌زدنی بود چنان که امامی که سران بسیاری از کشورها در برابرش مانند کودکی ترسو دست به سینه می‌نشستند خود را به جای رهبر خادم ملت می‌خواند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به شجاعت و دلاوری امام خمینی(ره)، عنوان کرد: امام خمینی(ره) در تمام مراحل زندگی و همه برهه‌های سخت نهضت و قیام خود، ذره‌ای ترس به خود راه نداد و تا جایی که حتی برخی اوقات که مسؤولان نظام کم می‌آورردند همگی به ایشان پناه می‌بردند و امام خمینی(ره) با سکینه و آرامشی که ناشی از ارتباط با خدا و اهل بیت(ع) بود، طوری سخن می‌گفت که به همه آنان آرامش می‌داد.

قربانعلی سعادت نیز در این مراسم اظهار اشت: خداوند در قرآن کریم می‌فرمایند که خدا اراده کرده است که درنهایت مستضعفان وارث زمین خواهند بود و امام خمینی(ره) با استناد به این آیه و در راستای تحقق این گفته خداوند با ایمان به خدا و اسلام و با حمایت مردم قیام کرد.

وی با بیان اینکه وعده خداوند مبنی بر وارث شدن مستضعفان بر زمین تنها با ظهور امام زمان(عج) محقق خواهد شد و بنابراین پیروان همه ادیان منتظر ظهور منجی هستند، افزود: امام خمینی(ره) از زمانی که نهضت خود را در سال ۴۲ شروع کرد به فکر تشکیل حکومتی برپایه اسلام وقرآن بود و در این راه تبعید دوستان، خانواده و حتی خود را تحمل کرده  و ذره‌ای از عزم امام خمینی(ره) در تحقق این هدف سست نشد.

مردم سالاری دینی مهم‌ترین یادگاری امام خمینی(ره) است

سعادت با اشاره به سخن برخی از مراجع عظام که امام خمینی(ره) را مجدد اسلام می‌خوانند، ادامه داد: امام خمینی(ره) یک حکومتی به نام جمهوری اسلامی و برمبنای اسلام و قرآن و به پشتوانه مردم تشکیل دادند که ایران را تبدیل به اولین پایگاه جهانی مستضعفین در دنیا کرد.

وی تصریح کرد: درواقع امام خمینی(ره) با تشکیل جمهوری اسلامی، راه را برای ظهور امام زمان(عج) هموار کرد و همه باید در ادامه مسیر این حکومت کمک کرده و از آن حمایت کنیم و برخلاف گفته برخی که می‌گویند نباید کاری کرد تا خود امام مهدی(عج) ظهور کند، می‌گوییم که انتظار به معنی نشستن نیست بلکه باید تلاش کرد و زمینه ظهور امام زمان(عج) را با متحد کردن تمام مستضعفین جهان فراهم کرد.

سعادت با اشاره به جایگاه ایران در منطقه، بیان داشت: حکومتی که امام خمینی(ره) بنا نهاد و بعد از ایشان مقام معظم رهبری ادامه دادند اکنون به جایگاهی رسیده است که در عرصه بین‌المللی حل مسائل و مشکلات منطقه بدون حضور ایران امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی امام خمینی(ره) در راستای حمایت از مستضعفان دنیا نابودی اسرائیل بود، گفت: تمام مستکبران دنیا برای زمین‌گیر کردن ایران نقشه می‌کشند و ترامپ نیز با هدف حفظ امنیت اسرائیل به عربستان سفر کرده و با فروش سلاح سعی دارد امنیت اسرائیل را تضمین کرده و برای ایران خط و نشان بکشد.

استاندار آذربایجان‌غربی ادامه داد: ایران اسلامی به هیج وجه امنیت اسرائیل را به رسمیت نخواهد شناخت و ایران مسیر خود را برپایه همان نظامی که امام خمینی(ره) با هدف حمایت از مستضعفین و نابودی اسرائیل تشکیل داده، ادامه خواهد داد.

وی یکی از یادگارهای باارزش امام خمینی(ره) را حضور و نقش مردم در تعیین سرنوشت خود با عنوان انتخابات خواند و تصریح کرد: بارزترین و مهم‌ترین ویژگی جمهوری اسلامی برگزاری انتخابات در آن و درواقع مردم سالاری دینی است.

سعادت خاطرنشان کرد: در ایران مردم با حضور در انتخابات بالاترین مسئول نظام را جا به جا می‌کنند و این درحالی است که در کشورهایی که ادعای دموکراسی  و سازوکار اسلامی دارند حتی یک انتخابات هم برگزار نشده است.

وی با اشاره به حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، عنوان کرد: در این انتخابات همه مسئولان تمام تلاش خود بر عملی ساخت مطالبات رهبری مبنی بر حضور حداکثری مردم، امنیت، سلامت و رقابت مناسب را انجام دادند و مردم نیز با حضور حداکثری خود به رهبر خویش لبیک گفتنه و دشمنان کشور را مایوس ساختند./۲۰۲/۹۳۶/ب۱

ارسال نظرات