۱۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۵۰۳۳۶۵
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای طرح وقف مصحف قرآن کریم در خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در راستای ترویج فرهنگ وقف به‌ویژه وقف قرآنی، طرح وقف مصحف قرآن کریم ویژه ماه مبارک رمضان در خراسان شمالی اجرا می‌شود.
حجت الاسلام رئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در جلسه طرح وقف مصحف قرآن کریم، با اشاره به اجرای این طرح هم‌زمان با ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: اجرای طرح مصحف قرآن کریم در ماه مبارک رمضان در راستای ترویج فرهنگ وقف به‌ویژه وقف قرآنی و مشارکت همگانی در ترویج وقف قرآنی صورت می‌گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت نشر و توزیع قرآن کریم به‌صورت گسترده و فراگیر، افزود: در وقف مصحف قرآن کریم خیران می‌توانند با تکمیل وقف نامه قرآن کریم این کتاب مقدس را وقف مسجد، مدرسه و بقاع متبرکه کنند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی از محافل و مساجد قدرت تهیه قرآن را ندارند و از قرآن‌های فرسوده استفاده می‌کنند در این طرح قرآن کریم در مساجد حاشیه شهر و محافل قرآن خانگی سطح شهر توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: در حقیقت طرح ملی وقف مشارکتی قرآن کریم یکی از طرح‌هایی است که همزمان با ماه مبارک رمضان با هدف چاپ، نشر و توزیع قرآن در مناطق محروم اجرایی می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد تصریح کرد: کمک به تأمین بخشی از نیاز استان درزمینهٔ چاپ و نشر قرآن کریم، ترویج فرهنگ وقف به‌ویژه وقف قرآنی، بسترسازی برای تسهیل امر وقف و ایجاد مشارکت همگانی در این امر مقدس و برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت بالقوه ماه مبارک رمضان از اهداف مهم اجرای طرح وقف مصحف قرآن کریم است

وی خاطرنشان کرد: در طرح وقف مصحف قرآن کریم علاقه‌مندان و خیرین می‌توانند با پر کردن فرم وقف نامه و فقط با پرداخت 70 هزار ریال در نشر و توزیع قرآن کریم شرکت کرده و به این طریق گامی در مسیر نشر فرهنگ قرآنی برداشته و از برکات وقف و این کتاب آسمانی بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار داشت: در راستای ترویج و نشر فرهنگ قرآنی و مشارکت همگانی در ترویج وقف قرآنی علاقه‌مندان به وقف می‌توانند مبلغ اعلام شده را به شماره حساب 128 و یا شماره واریز 94040001329 نزد بانک ملی و کارت‌خوان‌های صندوق قرض‌الحسنه واریز کنند و به این طریق در این امر خداپسندانه سهیم شوند.

وی افزود: نشر و توزیع قرآن کریم و نیاز مبرم جامعه به این نشر شریف به‌صورت گسترده و فراگیر ضرورتی غیرقابل انکار است که اگر با همت و مشارکت همگانی انجام گیرد و علاقه‌مندان به وقف قرآنی افزایش یابند اثرات معنوی آن در جامعه ظهور و بروز بیشتری می‌یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با تأکید بر بسترسازی برای ترویج و نشر قرآن کریم در جامعه، تصریح کرد: از دیرباز خیران و علاقه‌مندان قرآنی با وقف اموال خود برای کتابت، نسخه‌برداری، چاپ و نشر مصحف شریف و ترویج فرهنگ قرآنی بسترهای لازم را برای ترویج این کتاب آسمانی فراهم می‌کردند که این رویه حسنه اکنون هم باید با روش‌های نوین تداوم داشته باشد./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات