۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
کد خبر: ۵۰۳۷۰۲
حجت الاسلام رنجبر:

اظهار نیاز به خداوند از بالاترین مراتب انسانیت است

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اثبات منیت در مقام خواری و اظهار نداشتن و نیاز نه تنها نکوهیده نیست بلکه از بالاترین مراتب انسانیت به شمار می رود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدرضا رنجبر رییس مجتمع فرهنگی بلال سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، گفت:  گاهی دو زنبور هر دو از آب یک چشمه می نوشند اما در یکی تبدیل به نیش و زهر می شود و در دیگری به عسل تبدیل خواهد شد.

وی افزود: از این مثال ها در عالم کم نیست که با ظاهر یکسان هستند اما در حقیقت فرق و فاصله بسیاری دارند، قصه انسان و اولیای خدا در گفتن«من» چنین حکایتی دارد؛ انسان ها و اولیای الهی هر دو «من» می گویند اما فرق بسیاری با یکدیگر دارد.

کارشناس دینی رسانه ملی اظهار داشت: من های انسان بوی غنا، بی نیازی و منیت دارد اما من های اولیای الهی بوی فقر، نیاز و در خواست می دهد، امام راحل می فرماید برای اولیای الهی و افرادی که منیت ندارند نه تنها من گفتن ها مذموم نیست بلکه از بالاترین مرتب و منازل انسانی است.

وی ادامه داد: درخواست نشانه نداشتن است و بوی فقر می دهد؛ بنابراین انسان برای این که با خداوند متعال سخن بگوید و در خواست داشته باشد باید منیت ها را در خود از بین ببرد و به فکر اثبات خود و نفی دیگران نباشد.

حجت الاسلام رنجبر ابراز داشت: اثبات منیت در مقام خواری و اظهار نداشتن و نیاز نه تنها نکوهیده نیست بلکه از بالاترین مراتب انسانیت است، عباراتی که بوی نداشتن و عدم منیت می دهد بسیار قیمت دارد و زندگی انسان را دارای قیمت می کند.

وی عنوان کرد: انسان برای این که بتواند از عنایات الهی استفاده کند باید خود را شکسته و منیت ها را کنار بگذارد، اگر انسان منیت و شیوه اثبات خود را کنار گذاشت آن زمان می تواند بهره های بسیاری از فیوضات و نعمت های الهی ببرد./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات