۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۰۴۲۱۱
آیت الله فاضل لنکرانی در درس خارج؛

جنایات منافقان پیش از انقلاب از صدها داعشی امروز بدتر بود/حرف ولی فقیه درباره سند ۲۰۳۰ حجیت تام دارد

عضو جامعه مدرسین، جنایات منافقان پیش از انقلاب را از صدها داعشی امروز بدتر دانست.
آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل‌ لنکرانی پیش از ظهر امروز در ابتدای یازدهمین جلسه درس خارج فقه صلاة مسافر که در ماه مبارک رمضان برگزار می شود به حادثه اخیر در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: البته مطالب در مورد این حادثه با توجه به سخنان روشن رهبر معظم انقلاب و مسؤولان نظام مشخص است؛ ولی در این باره چندنکته حائز توجه است؛ نخست اینکه این حوادث و مشابه آن در کشور ما قابل انتظار است.

برنامه سازمان های بین المللی برای حاکمیت مطلق داعش

برنامه ریزی جهان سلطه، به ویژه سازمان های جاسوسی آمریکا و اسرائیل این بود که امروز داعش حاکم مطلق بر خاورمیانه باشد و این عنوان جعلی حکومت و خلافت اسلامی را برای آنها درست کردند تا کشورهای منطقه نیز با آنها همکاری کنند و از توطئه بزرگ داعش باخبر نشوند.

وی نقش ایران در ایجاد امنیت در کشورهای منطقه را بی بدیل خواند و تصریح کرد: اگر ایران و تلاش های آن نبود استکبار به همان هدف خود می رسید و این را هم بدانید از آنجایی که داعش مناطق اصلی قدرت خود را ازدست داده است در کشور ما دست به این حرکات می زند و قصد آنها نیز تنها ایجاد رعب و وحشت است ولی برخلاف خواسته آنها مردم تهران حتی در هنگام تیراندازی نیز به کارهای عادی خود ادامه می دادند.

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمهوری اسلامی تجربه رویارویی با منافقان را داشته است از لزوم روشن کردن چهره منافقان برای مردم تاکید کرد و یادآور شد: نسل امروز باید بدانند منافقان چه کسانی بودند، چه امکاناتی داشتند و با مردم چه کردند و اینکه جنایات صدها داعشی امروز به جنایات منافقان آن روز نمی رسد، تا بتوانیم مواضع درست نظام در آن دوران را درک کنیم.

فعالیت گروه های تروریستی در ایران اثری ندارد

وی با بیان اینکه تلاش های گروه های تروریستی برای ایجاد نا امنی در ایران اثری ندارد، خاطرنشان کرد: جا دارد از نیروی انتظامی و نظامی و از جمله سپاه پاسداران متشکر باشیم که در این امتحانات مختلف سربلند بیرون آمده و امنیت کشور را به خوبی حفظ کرده اند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اضافه کرد: مسأله مهم دیگر تکریم از شهدای این حادثه است و ما باید شهدای ترور را نقطه عطفی در انقلاب بدانیم ولی از همه مسائل مهمتر فرمایشات و تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است؛ اگر هدایت های ایشان نبود معلوم نبود امروز چه وضعی داشتیم و کسانی که در دفاع ما از سوریه نیز شبهه می کنند بدانند این یک وظیفه شرعی و عقلی برای ما است و البته با قوانین و مقررات بین المللی و درخواست مستشاری عراق و سوریه از ما نیز سازگار است.

وی در بخش دوم سخنان خود به هشدارهای صریح رهبری درباره سند 2030 اشاره کرد و ابراز داشت: به عنوان یک نکته فقهی باید بگوییم برخی اموری که مربوط به اساس نظام است تنها حرف ولی فقیه و رهبری معظم قابل تبعیت است و کسی نمی تواند در این گونه موارد نظر شخصی بدهد؛ در مورد این سند نیز تنها حرف رهبر معظم انقلاب متبع است و اینکه فلانی بگوید در این سند حرف مخالف اسلام وجود ندارد برای ما ارزشی ندارد.

آیت الله فاضل لنکرانی با بیان اینکه سخن رهبر معظم انقلاب درباره سند 2030 حکم حکومتی نیست، تأکید کرد: باید توجه داشته باشیم که حکم حکومتی در شرایط خاص و با یک قطعیت درباره موضوعی صادر می شود؛ ولی درباره این سند حرف رهبر معظم انقلاب به عنوان ناظر اصلی حجیت تام دارد و حرف ایشان نه به عنوان حکم حکومتی بلکه به عنوان ناظر عالی بر امور اساسی کشور لازم الاتباع است.

سند 2030 حتی اگر مخالف مبانی اسلام هم نباشد هم قابل اجرا نیست

استاد حوزه علمیه با اشاره به سخنان ضد دین در سند 2030 ابراز داشت: حتی اگر مطالب مخالف دین در این سند نباشد، ولی وقتی فقیه آن را تأیید نکند قابل اجرا نیست و بحث از توقف موقت یا اجرای برخی از مفاد آن معنایی ندارد بلکه باید زودتر بساط آن جمع شود.

 وی تصریح کرد: جدای از همه این مسائل اصلا سند 2030 با جامعیت دین اسلام نمی سازد؛ ما معتقدیم دین ما برای جزئیات زندگی فردی و اجتماعی برنامه دارد و به همین جهت چه معنایی دارد که غرب بخواهد برای ما نسخه بپیچد چرا ما اعلامیه حقوق بشر صادر نکنیم، چرا ما منشور حقوق کودکان را به جهان ارائه ندهیم و چرا ما که ناب ترین منابع را در مورد روان شناسی داریم از روان شناسی غربی پیروی کنیم.

استاد درس خارج حوزه با تأکید بر اینکه سند با 2030 با قاعده عدم تسلط کفار بر مسلمانان نمی سازد، ابراز داشت: البته یکی از مشکلات کشور ما این است که اگر جایی دیدیم مسؤولی از مسیر اصلی خودش خارج شده است با او از در نصح وارد نمی شویم در حالی که کوبیدن و بیان های خصمانه دور از خط ولایت فقیه است و رهبر معظم انقلاب هیچگاه برخورد تند و زننده با فرد و دولتی ندارند.

به راحتی به یکدیگر اتهام نزنیم

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم از شخص یا دولت خاصی دفاع کنیم ولی نباید خودمان از همه مردم متدین تر بدانیم و به راحتی این سخن را به زبان بیاوریم که فلان مسؤول می خواهد در کشور ما همجنسگرایی را ترویج کند.

آیت الله فاضل لنکرانی در بخش پایانی سخنان خود عنوان داشت: به هرحال دولت باید در مورد این سند اعلام رسمی داشته باشد و این راه هم بداند که بهتر از این ها را در دین خودمان داریم؛ البته محققان و اساتید حوزه می توانند مهمترین مسائل را از دین استخراج کرده و در اختیار مردم قرار دهند./1330/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات