۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۵۰۵۰۴۸
عضو مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

اقتصاد کشور نباید وابسته به بیگانگان باشد

حجت الاسلام والمسلمین معلمی، استقلال در زمینه اقتصادی را بسیار مهم خواند و پیشنهاد کرد که باید وابستگی به مسائل اقتصادی نسبت به کشورهای بیگانه از بین برود.
حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی

حجت الاسلام والملسمین علی معلمی نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسؤولان و مدیران کشور، گفت: ما باید به خاطر داشتن فقیهی عالم، بصیر، بیدار، واقع بین و آینده نگر که در جایگاه ولایت و امامت قرار دارد، خداوند را شکر کنیم.

امام جمعه قائمشهر اظهار داشت: سخنان اخیر ایشان همچون همیشه به ویژه به لحاظ بیان، صریح بود؛ گفتن بعضی از مطالب از سوی رهبر انقلاب ضرورت داشت چرا که نگفتن آن ها بهانه ای به دست کج اندیشان می داد.

وی به پرهیز از دو قطبی شدن جامعه اشاره و تأکید کرد: یک محور سخنان رهبر معظم انقلاب، پرهیز از دو قطبی کردن جامعه بود؛ ایشان تأکید داشتند که شرط اول این امر، این است که مدیران و مسؤولان اصول انقلاب را حفظ کنند و فاصله خود را با دشمن رعایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که پایبندی به اصول انقلاب سبب ایجاد یکدستی و اتحاد در جامعه می شود، ابراز داشت: وحدت کلمه از مهمترین اصولی است که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند.

وی با انتقاد از اعتماد کنندگان به دشمنان اسلام و انقلاب، تصریح کرد: رهبر انقلاب از این که در جریان هایی مثل برجام به دشمن اعتماد کردیم و نتیجه خوبی حاصل نشده است، انتقاد و گلایه داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در مذاکره با خارجی ها باید محتاط باشیم و با لبخند و چراغ سبز آن ها خوشحال نشویم؛ اقتصاد کشور باید به گونه ای باشد که نیازی به خارج نداشته باشیم.

وی بیانات رهبر معظم انقلاب را اتمام حجت برای مسؤولان بلند پایه کشور دانست که تخطی از این ارزش ها، تخطی از اسلام، امام راحل و ارزش های قرآنی است و تأکید کرد: توصیه رهبر انقلاب همچون امام خمینی(ره) بر رعایت اصول و ضوابطی است که دراسلام و قرآن مورد تأکید است و ایشان بر همان اصول پا فشاری دارند.

امام جمعه قائمشهر از برکات و نعمات انقلاب اسلامی را این دانست که در سایه امام راحل و اسلامیت پدید آمده است.

وی به جمله معروف «آتش به اختیار» اشاره کرد و گفت: ممکن است برخی کج اندیشان این جمله معروف را به هرج و مرج تعبیرکنند، اما رهبر انقلاب این جمله را حکیمانه فرمودند؛ چرا که بحث فرهنگ بسیار مهم است و اگر کسی در این زمینه اقدامی نکرد، از دیگران سلب نمی شود.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در پایان با تأکید بر این که ارزش های اسلام و انقلاب باید به موقع عمل شود، به تبیین جمله «آتش به اختیار» پرداخت و اظهار داشت: آتش به اختیار، یعنی حرکت بر اساس تشخیص درست و به موقع و اگر به این گونه عمل نشود، خساراتی جبران ناپذیر به بار می آید./840/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات