۲۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۰۵۰۵۹
امام جمعه موقت كاشان:

دشمن به دنبال حذف نام اميرمؤمنان از جامعه اسلامی بود

امام جمعه موقت كاشان گفت: اميرمؤمنان(ع) نامي بود‌ كه دشمن به دنبال حذف آن و كمرنگ كردن نقش برجسته حضرت علی(ع) بود.
حجت الاسلام محمد رضا اسلامي تبار

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامي تبار در مراسم احياء شب نوزدهم ماه مبارك رمضان در مسجد آيت الله رضوي كاشاني، يكي از ويژگي هاي اميرمؤمنان(ع) را داشتن ياراني عاشق و فدايي دانست و گفت: اميرمؤمنان علی(ع) ياراني با وفا و دوستاني خاص مانند مالك، حجربن عدي و ميثم تمار داشت كه هركاري كردند تا ميثم تمار دست از اميرمؤمنان بردارد، برنداشت.

وي افزود: حضرت علی(ع) داراي دافعه و جاذبه بود، دافعه هاي حضرت داشتن دشمناني مانند معاويه و ابن ملجم و خوارج بود و جاذبه هاي حضرت نيز سبب شد تا دوستاني همچون ميثم تمار، مالك اشتر و امثال آن را داشته باشد.

حجت الاسلام اسلامي تبار در ادامه با تأكيد بر معرفي حضرت علي(ع) با عنوان اميرمؤمنان(ع)، گفت: نبايد از حضرت علي(ع) به عنوان علي ابن ابيطالب نام برد چرا كه همه از ايشان به عنوان علي ابن ابيطالب نام مي برند، اما تنها شيعيان هستند كه حضرت را با عنوان اميرمؤمنان(ع) خطاب مي‌كنند.

وي افزود: در روايت است كه امام صادق(ع) نيز مي‌فرمايد به من نيز اميرمؤمنان نگوييد، تنها علي(ع) را اميرمؤمنان خطاب كنيد و اميرمؤمنان(ع) نامي بود‌ كه دشمن به دنبال حذف آن و كمرنگ كردن نقش برجسته حضرت علی(ع) بود.

امام جمعه موقت كاشان يادآور شد: تلاش دشمن اين بود كه نام فرزند رسول خدا براي امام حسن و امام حسين(ع)  استفاده نشود، چرا پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايد امام حسن(ع) و امام حسين(ع) فرزندان من هستند، ضمن اينكه دشمن تلاش زيادي كرد تا براي فرزندان اهل بيت(ع) از ابن رسول الله استفاده نشود.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه اين عناوين براي مردم جاذبه داشت و دشمن تلاش زيادي براي محو عناويني همچون ابن رسوالله و اميرمومنان داشت، گفت: اگر امام حسين(ع) مي گفت من فرزند رسول خدا هستم بايد با آنها مبارزه مي‌كرد.

وي اظهار داشت: جرج جرداق مسيحي از عاشقان اميرمؤمنان(ع) كه چندين بار نهج البلاغه را مطالعه و تأليفاتي را نيز براي حضرت دارد در رابطه با حضرت مي گويد، اميرمؤمنان(ع) به اندازه اي عظمت و بزرگي دارد كه روح حضرت اقيانوس بزرگي است كه اگر كوهها در اين اقيانوس مي افتاد متلاطم نمي شد و آرام بود.

حجت الاسلام اسلامي تبار با اشاره به اينكه حضرت علی(ع) اقيانوسي بود كه اگر كوه در آن مي افتاد متلاطم نمي شد، اما اشك يتيم آن حضرت را متلاطم مي‌كرد، گفت: اميرمؤمنان(ع) در مقابل اشك يتيم دست و پايش به لرزه مي افتاد./1307/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات