۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۰۵۴۲۳
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی:

وظیفه دولت آبادانی کشور و تأمین معاش مردم است

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی گفت: دولت ها باید به فکر آبادانی باشند و راه را بر مردم باز کنند، اگر دولت به مردم سخت بگیرد، همه به دنبال بانک و ربا خواهند رفت که مسؤولیت آن بر عهده دولت است.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی قائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدی قایینی، استاد حوزه علمیه همدان ظهر امروز در سلسله نشست های اسلامی حوزه علمیه آیت الله آخوند(ره)، ابراز داشت: به طور کلی ثروت دارای سه قسم است؛ نخست توزیع منابع، دوم توزیع مالی و سوم توزیع خدمات که باید در جامعه هر سه قسم رعایت شود.

وی در ادامه افزود: توزیع منابع و اینکه نعمات الهی همچون جنگل، دشت، رودخانه و دریا برای استفاده همه انسان ها قرار گرفته است؛ امام باقر(ع) می فرماید «هر کس زمینی را احیا کند و آنجا را منشأ تولید قرار دهد مالیاتش را باید به امام مسلمین بدهد و محصولاتش برای خود او است».

استاد حوزه علمیه همدان گفت: خداوند زمین را برای انسان هایی قرار داده است که آن را آباد می کنند و در روی زمین به تولید و اشتغال می پردازند.

وی در ادامه افزود: کار ما آباد کردن زمین و منابع الهی است، خداوند متعال کسانی که را که به فکر آباد کردن اراضی هستند دوست می دارد، چون فرد آبادگر تنها برای خود کار نمی کند بلکه برای جامعه کار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی قایینی اظهار داشت: دولت ها باید به فکر آبادانی باشند و راه را بر مردم باز کنند، اگر دولت به مردم سخت بگیرد و مالیات زیادی دریافت کند همه می روند دنبال بانک و ربا و این مسائل که مسؤولیت آن بر عهده دولت است.

وی در ادامه با اشاره به سخت گیری بانک ها در رابطه با وام های ازدواج، خاطرنشان کرد: یکی از موانع ازدواج جوانان گرانی و سخت گیری بانک ها در اعطای وام ازدواج است.

وی با بیان اینکه ازدواج و تولید از نیازهای اصلی جامعه است، گفت: مسؤولان دولتی باید در امر تولید و ازدواج  فکر اساسی بکنند، چون این دو مسأله از نیاز مهم جامعه است.

استاد حوزه علمیه همدان اظهار داشت: مالیات باید با توجه به سطح درآمد و ارائه خدمات دولتی گرفته شود نه اینکه فقیر و غنی در این مسأله یکسان باشند، خیلی از مناطق شهری دارای حداقل امکانات نیستند، این مسائل باید در دولت پیگیری شود.

وی در پایان گفت: خداوند متعال امکانات را برای همه انسان ها قرار داده است، مسؤولان باید به فکر ایجاد شغل در جامعه باشند، با این وضعیت گرانی فردی که کار مناسبی ندارد حتی نمی‌تواند امور روزمره خود را بگذراند./۹۷۹/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات