۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۱۳
کد خبر: ۵۰۵۵۷۶
حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

دوستی و دشمنی با امام علی شاخص عبور از پل صراط

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) از دوستی و دشمنی با امام علی (ع) به عنوان شاخص عبور از پل صراط نام برد و هویت آتش جهنم را حقیقت دشمنی با آن حضرت عنوان کرد.
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در برنامه سحرگاهان شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان که در شبستان بزرگ امام خمینی (ره) آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد با اشاره به اهمیت تأمل در حقانیت وصایت رسول اکرم (ص) در تعیین سرنوشت مؤمن اظهار داشت: پذیرش جانشینی و وصایت حضرت رسول اکرم (ص) اگر برمدار تعصب فردی و قبیله‌ای نباشد روشن‌ترین مسئله تاریخ جهان اسلام است تا جایی که از «حدیث دار» گرفته تا جریان احادیث مرتبط با مقابله حضرت علی (ع) با عمرو بن عبدود رسول اکرم (ص) با بیش از 25 صفت که تمام‌کننده معنای ولایت و امامت پس از ایشان است امام علی (ع) را توصیف فرموده است.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه (س) هویت آتش جهنم را حقیقت دشمنی با امام علی (ع) دانست و گفت: مخالفت و یا دوستی با امام علی (ع) در تثبیت ایمان مسلمانان تعیین‌کننده است تا جایی که ذره‌ای دشمنی با ایشان مسلم را جهنمی و ذره‌ای حب به امام علی (ع) نتیجه کار مسلم را بالاخره بهشت برین خواهد کرد.

کارشناس برنامه تلویزیونی سحرگاهان حرم حضرت معصومه (س)  ولایت امام علی (ع) را خط قرمز خداوند متعال توصیف کرد و ابراز داشت: هیچ بنده‌ای از پل صراط عبور نمی‌کند مگر آن که محب یا شیعه امام علی (ع) باشد.

وی افزود: در فراز آخر آیه 5 سوره مائده خداوند متعال می‌فرماید«وَمَن یَکْفُرْ بِالْإِیمَانِ فَقَدْ حَبِطَ عَمَلُهُ وَهُوَ فِی الْآخِرَةِ مِنَ الْخَاسِرِینَ؛ و هر کس به ایمان (دین اسلام) کافر شود عمل او تباه‌شده و در آخرت از زیانکاران خواهد بود» این در حالی است که امام صادق (ع) در ذیل این آیه فرمودند که کفر به ایمان انکار ولایت امیرمؤمنان (ع) است.

وی ادامه داد: در جنگ خندق روایت‌شده است که رسول اکرم (ص) این آیه را تلاوت كرد «رَبِّ لا تَذَرْنی فَرْداً وَ أَنْتَ خَیْرُ الْوارِثینَ؛ پروردگارا، من را تنها (و بدون فرزند و وارث) نگذار و تو بهترین وارث‌ها هستی». سپس این جمله تاریخی را بیان فرمود که «امروز تمام کفر در مقابل تمام اسلام ایستاده است».

سخنران استان مقدس حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در جنگ خندق قرار جهان کفر بر محو تمام جهان ایمان و هویت اسلام از روی زمین بوده است، اظهار داشت: به نقل شیعه و اهل سنت، پیامبر اسلام (ص) در ارتباط با فضایل و مجاهدت‌های علی (ع) در جنگ خندق می‌فرماید «لَضَرْبَةُ عَلِیٍّ یَوْمَ الْخَنْدَقِ أَفْضَلُ مِنْ عِبَادَةِ الثَّقَلَیْن؛ کار علی در جنگ خندق (کشتن عمرو بن عبد ودّ) برتر از عبادت جن و انس است.»/837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات