۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۹
کد خبر: ۵۰۵۵۷۷
حجت الاسلام مهدوی راد:

هیچ عالم سنی نیست که محب علی نباشد

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: اهل سنت هم به اهل بیت(ع) عشق می ورزند و کسانی که محبان علی از شیعه و سنی را به قتل می رسانند اموی هستند و ربطی به اهل سنت ندارند.
حجت الاسلام مهدوی راد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد عضو هیأت علمی دانشگاه تهران شامگاه پنجشنبه در برنامه شهرباران که همزمان با شب شهادت امیرمؤمنان از شبکه اول سیما پخش شد، با اشاره به سیره و شخصیت امام علی(ع) گفت: پیامبر می فرماید مؤمنان علی(ع) را دوست دارند و منافقان نسبت به او بعض و کینه می ورزند.

وی افزود: ارزش هایی که حضرت بر اساس آن زندگی و حکومت کرد فرازمانی و فرامکانی بود به همین جهت سال ها گذشته اما نام علی(ع) باقی مانده است، حضرت تبلور حقیقت هستند؛ گاهی با ارزش گذاری مطلبی را می گوییم و گاهی بر اساس واقعیت ها است؛ این که پیامبر فرمودند علی(ع) تجسم حق است واقعیت به شمار می رود.

رییس هیأت نظارت بر ضوابط نشر با بیان این که رهبر و کسی که جامعه را از تزلزل نجات می دهد قطب آن به شمار می رود، اظهار داشت: منافقانی که درگیر با اسلام و پیامبر بودند با اصل اسلام مشکل داشتند و ربطی به فرد ندارد.

وی ادامه داد: علی(ع) فرمود امامت زمانی برای امت است، حب تبلور عینی اطاعت آگاهانه است که اگر نباشد نظام جامعه بر هم می ریزد، امامت زمانی امامت خواهد بود که انسان اطاعت آگاهانه داشته باشد و الا هیچ اتفاقی نمی افتد.

حجت الاسلام مهدوی راد ابراز داشت: برای امیرمؤمنان تنها اسلام و اعتلای آن ملاک بود و هیچگاه خود را ندیدند، با وجود این که امام علی(ع) در تمام صحنه ها در کنار پیامبر بود هیچگاه در زمان ایشان مسأله ای را از خود بیان نکرده است.

وی عنوان کرد: همه جهان اسلام باید به این نکته توجه کنند که هیچ عالم سنی نیست که محب علی(ع) نباشد، جریانی که علیه این مسأله کار می کند اموی است که غیر از اهل سنت به شمار می رود، اگر کسی در گذرگاه زمان عبور کند و قله شخصیت علی(ع) را نبیند نابینا است.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: اهل سنت هم به اهل بیت(ع) عشق می ورزند و کسانی که محبان علی از شیعه و سنی را به قتل می رسانند اموی هستند و ربطی به اهل سنت ندارند، این جریان در تاریخ افول پیدا کرد اما ابن تیمه این جریان را اوج داد که علمای اهل سنت از قدیم تا کنون کتاب هایی در رد افکار او نوشته اند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات