۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
کد خبر: ۵۰۵۷۱۰
مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور:

پیشرفت معنوی انسان در گرو محبت به اهل بیت است

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور با بیان اینکه پیشرفت معنوی انسان در گرو محبت او به اهل بیت(ع) است، گفت: پیشرفت معنوی، انسان را از ظلمات به نور متصل می‌کند.
طباطبایی نسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی نسب، مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور شب گذشته در مسجد بزرگ ارگ تهران، گفت: انسان باید اثر محبت به ائمه اطهار(ع) را در زندگی خود مشاهده کند.

وی افزود: علت اینکه برخی افراد در زندگیشان به بن بست می‌رسند و نمی‌توانند رشد کنند، این است که آنان نسبت به نقش و اثر این محبت جاهل هستند.

حجت الاسلام طباطبایی نسب با اشاره به اینکه محبت به اهل بیت(ع) به زندگی انسان جهت می‌دهد، بیان داشت: در آیات و روایات، ائمه اطهار(ع) به عنوان الگو معرفی می‌شوند، آن بزرگان بهترین مسیر را برای رستگاری بشر ترسیم می‌کنند.

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور در ادامه ابراز کرد: جنس محبت به اهل بیت(ع) سبب می‌شود انسان از غفلت و جهالت خارج شود، در روایت آمده است که اگر کسی بمیرد و امام عصر خود را نشناسد گویی به مرگ جاهلیت مرده است؛ بنابراین راه خروج از جهالت شناخت و معرفت نسبت به اهل بیت(ع) است.

وی افزود: غفلت نسبت به اهل بیت(ع) مختص خواص است، خواص برای اینکه بخواهند از غفلت خارج شوند باید از خداوند طلب بصیرت داشته باشند.

حجت الاسلام طباطبایی نسب اثر دیگر محبت به اهل بیت(ع) را رشد فکری انسان دانست و گفت: پیشرفت معنوی انسان در گرو محبت به اهل بیت(ع) است؛ انسان در زمینه علمی و مادی تا حدودی می‌تواند پیشرفت داشته باشد اما در عرصه معنوی هر چه پیش می‌رود درهایی از معرفت به روی او گشوده می‌شود، بنابراین پیشرفت معنوی بی نهایت است.

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور در ادامه اظهار داشت: در جامعه کبیره ما چنین می‌خوانیم که کلام اهل بیت(ع) نور است، پس پیشرفت معنوی انسان را از ظلمات خارج و به نور متصل می‌کند، کسانی که امروزشان بهتر از دیروز باشد نشان می‌دهند که در مسیر حق و پیشرفت قرار دارند.

حجت الاسلام طباطبایی نسب با اشاره به وصایای ائمه معصومین(ع)، عنوان کرد: اطاعت از توصیه و وصیت اهل بیت(ع) انسان را سعادتمند می‌کند، پس از رحلت رسول خدا بسیاری از مسلمانان از وصیت پیامبر(ص) اطاعت نکردند و این عدم اطاعت بزرگ‌ترین ضربه را به جهان اسلام وارد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام علی(ع) فرمودند: بهترین موعظه برای انسان مرگ است؛ انسان باید خود را برای جهان آخرت آماده کند، حیات دنیوی ابدی نیست و فانی است./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات