۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۵۰۶۱۵۶
حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد مطرح کرد؛

آثار مشهور صلوات بر رسول اکرم و اهل بیت اطهار

کارشناس برنامه سحرگاهان حرم مطهر حضرت معصومه(س) رضایت خداوند متعال، اجابت دعا و پاکیزگی اعمال را از آثار مشهور صلوات بر رسول گرامی اسلام و اهل بیت اطهار(ع) برشمرد.
حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد امروز در برنامه سحرگاهان حرم مطهر حضرت معصومه(س) که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به این که حقیقت آتش افزایی جهنم, آتش زایی درون انسان است، اظهار داشت: امام صادق (ع) از پیامبر اکرم (ص) نقل می کند که حضرت فرمودند«(در معراج) صدایی را شنیدم که مرا ترساند، جبرئیل به من گفت ای محمد آیا می شنوی گفتم آری گفت این سنگی بود که ۷۰ سال پیش از لبه جهنم پرتاب شده بود هم اکنون رسید به قعر جهنم»؛ نقل شده است پیامبر اکرم (ص) دیگر نخندید تا از دنیا رحلت کرد.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) کینه توزی، حق الناس، تهمت و دروغ را از مصادیق آتش افروزی در باطن انسان توصیف کرد و گفت: مؤمن لازم است که از هر بی اخلاقی و ناهنجاری که از منظر شرع مقدس اسلام گناه شمرده شده است دوری کرده تا در جهان آخرت از دورن شعله ور نشده و از زمره جهنمیان نباشد.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) می فرمایند«غیبت، حسنات (خوبی ها و نیکی ها) را از بین می برد همانطور که آتش هیزم را از بین می برد. خداوند بزرگ به موسی وحی می فرمود غیبت کننده اگر توبه کند آخرین کسی است که وارد بهشت می شود و اگر توبه نکند نخستین کسی است که وارد آتش می گردد.»

کارشناس برنامه سحرگاهان حرم مطهر حضرت معصومه(س) تکیه گاه حقیقی مؤمن را خداوند متعال دانست و گفت: رضایت خداوند متعال، اجابت دعا و پاکیزگی اعمال از آثار مشهور صلوات بر رسول گرامی اسلام و اهل بیت اطهار علیهم السلام است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد در ادامه به تشریح اهمیت معرفت نفس پرداخت و اظهار داشت: اگر انسان در الگوی تفکر خود فقط خداوند متعال را تکیه گاه خود بداند و بر مدار توکل بر او عمل کند دچار هیچ گونه انحرافی نخواهد شد.

وی ادامه داد: برخی از انسان هستند که الگوی عملکرد و سبک زندگی آنان گویای این حقیقت است که«بر اصول سه گانه دین معتقدند این در حالی است که خوراک، پوشاک و مسکن اصول دین این دسته از افراد به حساب می آید.»

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه الگوی مواجهه انسان با مسائل در سرنوشت اخروی او مؤثر است، عنوان داشت: از رسول اکرم(ص) نقل شده است که«اَلْقَلبُ ثَلاثَةُ اَنْوَاعٍ: قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالدُّنْیا وَ قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْعُقْبَی وَ قَلْبٌ مَشْغولٌ بِالْمَوْلَی.وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالدُّنْیا لَهُ الشِّدَّةُ وَ الْبَلاءُ وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالْعُقْبَی فَلَهُ الدَّرَجَاتُ الْعُلَی وَ اَمَّا الْقَلْبُ الْمَشْغولُ بِالْمَوْلَی فَلَهُ الدُّنْیا وَ الْعُقْبَی وَ الْمَوْلَی؛ قلب ها سه نوعند: قلبی كه مشغول و وابسته به دنیا است، قلبی كه مشغول به تنعمات اخروی است و قلبی كه وابسته به مولا است؛ اما آن قلبی كه سرگرم و وابسته به دنیا است،‌ همیشه دچار سختی و گرفتاری است و آن قلبی كه وابسته به تنعمات اخروی است ‌به درجات و مراتب بالایی می رسد. و قلبی كه دل‏بسته به مولا (خدا) است، هم دنیا دارد، ‌هم آخرت را دارد و هم خدا را دارد.»/837/پ۲۰۲/ی

 

ارسال نظرات