۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۰۶۹۳۵
عضو مجلس خبرگان مطرح کرد؛

ضرورت رسیدگی به اعمال با وجدانی بیدار

آیت الله سلیمانی گفت: در این فرصت باقیمانده از ماه مبارک رمضان باید با وجدانی بیدار به بررسی اعمال خودمان بپردازیم و در همین دنیا حساب و کتاب زندگی خودمان را انجام دهیم.
سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در برنامه شوق بندگی که در سحرگاهان از شبکه هامون پخش شد با بیان اینکه دهه پایانی ماه مبارک رمضان دهه آماده باش صد در صد برای پیامبر اکرم(ص) بود، گفت: ایشان در این دهه استراحت نمی کردند و بساط آسایشی نداشتند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) در این دهه آخر ماه مبارک رمضان در حالت نشسته تمدد اعصاب می کردند و سپس به عبادت خالصانه می پرداخت؛ باید در این رفتار، حضرت(ص) را برای خودمان الگو قرار دهیم و در این فرصت باقیمانده با عبادت های خالصانه زمینه تقرب به خداوند را فراهم کنیم.

آیت الله سلیمانی با اشاره به اینکه در شب های باقیمانده ماه رمضان نباید غفلت بورزیم، ابراز داشت: در این شب ها باید وجدان خودمان را حَکَم قرار دهیم و با وجدانی بیدار به بررسی اعمال خودمان بپردازیم و در همین دنیا حساب و کتاب زندگی خودمان را انجام دهیم.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به آیه «اقرأ کتابک» و آیه «کفی بنفسک الیوم حسیبا» عنوان کرد: روز قیامت، قضاوت اعمال خودمان به خودمان سپرده می شود و چه خوب است که شخصی در دنیا اعمال خود را سنجیده باشد و درصدد جبران گناهانش برآید.

وی در پایان با بیان اینکه پیشوایان دینی ما در مقام دعا و عبادت هرگز به خود نمره بالا نمی دادند و همواره خود را نسبت به انجام وظایف قاصر می دانستند، یادآور شد: در حقیقت ایشان به ما آموزش می دهند که عبادات خود را کم ببینیم و تا زنده هستیم به طور خالصانه به عبادت بپردازیم./841/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات