۱۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۰۸۴۸۳
لحظه ای با شهدای طلبه مدافع حرم(۲۳)

شهیدی که شراب عشق الهی نوشید

حجت الاسلام محمود کلانی از دلاورمردان افغانی مدافع حرم است که در بزم عشاق الهی شراب عشق نوشید و روح ملکوتی اش در زینبیه آسمانی شد.
شهید کلانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شهادت منتهای آمال عاشقان است و شهید عارف و اصلی است که طریق عاشقی طی می کند و به وصال معشوق می رسد.

شهدا مرغان خوش الحان بوستان عشق هستند که نغمه عاشقانه سر می دهند و بال و پر عشق می گشایند، در آسمان عاشقی به پرواز درمی آیند و در سرزمین رحمت الهی سکنی می گزینند.

شهید غواص دریای عمیق معرفت است و دُرّ عشق را در صدف شهادت می جوید و بر گرد شمع عشق می گردد و در طواف معشوق جاودانه می شود.

حجت الاسلام شهید محمود کلانی از دلاورمردان افغانی مدافع حرم است که در بزم عشاق الهی شراب عشق نوشید و روح ملکوتی اش در زینبیه آسمانی شد.

اولین روز از سال 63 در حال سپری شدن بود که صدای طفلی در گوش تاریخ پیچید و یکی از دلاورمردان عرصه ایثار و شهادت پای به عرصه زندگی نهاد تا سه دهه بعد حماسه ای رقم بزند که در یاد تاریخ باقی بماند.

شهید محمود نوجوانی و جوانی را در راه آموختن مبانی دینی در حوزه های علمیه گذراند و تا کوس جهاد نواخته شد، آوای رحیل سر داد و به سوریه شتافت تا در خیل مدافعان حرم درآید.

در بخشی از زندگی نامه این شهید والامقام آمده است:«شهید کلانی عشق و ارادت عجیبی به اهل بیت(ع) مخصوصاً امام حسین(ع) داشت؛ او از همان کودکی با مولایش حسین بن علی(ع) عهدی دیرینه داشت و همین جذبه عشق و محبت، او را سالک راه مولایش نمود.

محمود که پس از هجوم تکفیری ها به حریم اهل بیت(ع) برای دفاع از حرم پیام آور کربلا، عازم سوریه شده بود، سرانجام با نبرد با دشمنان اهل بیت(ع) و یزدیان زمانش، راه حسین(ع) را ادامه داد و چون او جان خویش را فدای اسلام نمود.»

سومین روز از شهریور سال 92 موعد شکفتن لاله ای از بوستان شهادت حوزه علمیه بود و زینبیه سوریه محل این شکفتن و شهید محمود کلانی این کبوتر خونین بال بود که روح پاکش به آسمان پرکشید و نامش در صحیفه عاشقی با خط خونین نگاشته شد و جسم مطهرش در بهشت رضای مشهد آرام گرفت/872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات