۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۹
کد خبر: ۵۰۸۷۹۶
وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

مذاکرات امروز خرید هواپیما برای برخی نفع شخصی دارد

نیكزاد گفت: امروز برخی‌ها مذاکره می‌کنند و شرکت‌های خودشان قرارداد هواپیماها را می‌بندند، اما ما توانستیم در سال۸۴ صنعت هوایی را با ١٤٠ فروند هواپیما تحویل و در پایان دولت این عدد را به ٢٤٤ فروند می‌رساند.
نیکزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی نیكزاد وزیر سابق راه و شهرسازی در مراسم ترحیم همسر آیت‌الله علم الهدی كه در مسجد دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد در جمع خبرنگاران در واكنش به سخنان امروز آخوندی مبنی بر اینکه دولت گذشته برای خرید  هواپیمای ایرباس از خانواده 320 با مبلغ 55 میلیون دلار به سال ساخت  2012 توافق کرده و دولت یازدهم همان هواپیماها را با سال ساخت 2016 و 2017 به قیمت 45 میلیون دلار یعنی 10 میلیون دلار کمتر خریداری کرده‌ایم، گفت: ما در دولت قبل برای هیچ شرکت خصوصی هواپیما نخریدیم و تنها در بخش فنی به آنها کمک می‌کردیم.

وی ادامه داد: وزارت راه و دولت در دولت پیشین تنها مجوز پرواز را برای آسمان کشور صادر می‌کرد اما قیمت هواپیما در دست ما نبود، همچنین در دولت قبل تنها هواپیمایی هما بود كه به شكل نیمه دولتی اداره می شد و سایر شركت ها مانند ماهان خصوصی بودند.

وزیر سابق راه تاکید کرد: در قرارداد هیچ شرکت هواپیمایی خصوصی شما نمی‌توانید امضای مقامات دولتی را رصد کنید و این در حالی است که امروز برخی‌ها مذاکره می‌کنند و شرکت‌های خودشان قرارداد هواپیماها را می‌بندند، ما توانستیم در سال84 صنعت هوایی را با ١٤٠ فروند هواپیما تحویل و در پایان دولت این عدد را به ٢٤٤ فروند می‌رساند.

نیکزاد یادآور شد: ما در راستای واردات هواپیما ابتدا با رییس سازمان هوایی کشور صحبت و مشورت لازم را می‌کردیم تا هواپیماهایی که وارد کشور می‌شود با آب و هوای کشور سازگاری داشته باشد.

وی افزود: ما در دولت پیشین تنها در بخش فنی هواپیما مسؤولیتی را قبول کرده و با این وجود هواپیماهایی را که سن آنها بالای پانزده سال بود را قبول نمی‌کردیم، با این وجود اگر کسی سندی مبنی بر اینکه در دولت نهم و دهم ده برابر آنچه اعلام شده هواپیما خریداری شده دارد در فضای مجازی منتشر کند./816/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات