۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸
کد خبر: ۵۰۹۴۵۵
کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه:

زندگی با افراد بی دین و کم خرد زندگی با مردگان است

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت: انسان اگر همواره ذلیل درگاه خداوند باشند خداوند او را عزیز مردم خواهد کرد و همگان در برابر مقام او ناچیز خواهند بود.
خرد ورزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اخوان، کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) امروز در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که کسب علم و معرفت زمانی ارزشمند است که انسان را به عبودیت پروردگار برساند، گفت: کسب علم و معرفت نیازمند سه مقدمه است اول اینکه انسان بداند مستقلا صاحب مالی نیست، پس باید آن را در راه مولا قرار دهد.

وی افزود: دومین مقدمه کسب معرفت این است که بنده نباید خود تدبیر کند بلکه باید تدبیر و فرمان مولا را اجرا کند و سومین شرط کسب معرفت این است که اشتغال بنده موجب خشنودی مولا شده و و دیگر فرصتی برای خودنمایی پیدا نمی کند.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: کسی که به دنبال علم است باید از خداوند طلب فهم کند زیرا دانستن با فهم یک مطلب متفاوت است زیرا تجربه نشان داده است که انسان به چیزهای مختلفی علم و آگاهی دارد اما چون حقیقت آن را نفهمیده نتوانسته از مرحله ظاهر فرا رفته و حقیقت آن دانش ا درک کند؛ بنابراین فهم نیز به دست خداوند است.

حجت الاسلام اخوان با تأکید بر این که انسان باید به خاطر دانسته های خود شکرگزار بوده و به آن عمل کند، گفت: شکرگزاری از دانسته ها به این شکل است که انسان عامل به آن باشد زیرا آنچه معرفت انسان را عمق بخشیده و آن را به فهم تبدیل می کند شکرگزاری و عمل به دانسته ها است.

وی با تأکید بر این که اولین پله و نردبان تقوی طلب فهم از خداوند است، گفت: انسان اگر همواره ذلیل درگاه خداوند باشند خداوند او را عزیز مردم خواهد کرد و همگان در برابر مقام او ناچیز خواهند بود.

کارشناس معارفی آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این که در نگاه امام علی(ع) دوستی با انسان هایی که اهداف شان در دنیا عاقلانه نیست زندگی با مردگان است، گفت: هر انسانی دارای صفات و ویژگی هایی خوب و بد است و همیشه به خاطر این صفات خوب است که ما با آنها زندگی می کنیم و در غیر این صورت زندگی با آنها با دو ویژگی کم خردی و بی دینی ممکن نیست چراکه جدایی از دین ، جدایی از امنیت است و زندگی همراه با ترس گوارا نیست و نبود عقل، نبود زندگی است و با مردگان نمی شود زندگی کرد.

حجت الاسلام اخوان یادآور شد: امام علی(ع) بر همین اساس در حدیثی می فرمایند« خدا رحمت کند کسی راکه بداند از کجا آمده، در کجاست و به کجا خواهد رفت./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات