۱۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۰۹۷۷۰
آیت الله طبرسی:

وابستگی به غرب، ذلت و بدبختی برای کشور به ارمغان می ‌آورد

آیت الله طبرسی با تأکید بر این که برنامه های مسؤولان کشور باید به گونه ای باشد که در اقتصاد، فرهنگ و سیاست مستقل باشیم، گفت: وابستگی به بیرون برای کشورمان لذت و بدبختی به بار خواهد آورد.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با مهم ارزیابی کردن مسأله اقتصاد در رشد و توسعه کشور بر ضرورت برنامه ریزی جدی و هدفمند مسؤولان به منظور تحقق این مسأله مهم تأکید کرد.

وی با بیان این که مسأله اقتصاد مقاومتی با شعار و بخش نامه حل نمی شود، افزود: امروز کشور برای رشد اقتصادی نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسأله اقتصاد مقاومتی تنها راه برون رفت کشور از بحران های اقتصادی است، تصریح کرد: مسؤولان کشور باید مسأله اقتصاد مقاومتی را جز اولویت های خود قرار دهند.

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه با وجود تأکیدات مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی آن طور که شایسته بوده تاکنون تأثیرات مسأله اقتصاد مقاومتی به وضوح در زندگی مردم دیده نشده است، خاطرنشان کرد: موضوع مهمی همچون اقتصاد مقاومتی را نباید تنها به چند طرح و پروژه ساده اقتصادی متصل کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که دشمنان انقلاب اسلامی همه توان خود را برای ضربه زدن به اقتصاد داخلی ما به کار گرفتند، گفت: تحریم، تهدید و فشارهای اقتصادی دنیای استکبار علیه انقلاب اسلامی در طول سال های اخیر هیچ آسیبی به نظام اسلامی وارد نکرده است.

امام جمعه ساری با بیان این که تحریم ها و فشارهای اقتصادی غرب بستری را برای رشد و تعالی ایران اسلامی فراهم کرده است، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی در سایه همان تحریم ها به کشوری مقتدر در منطقه و جهان تبدیل شده است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسؤولان همه توان خود را برای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی به کار گیرند، تصریح کرد: به حتم اجرای صحیح و دقیق سیاست های ابلاغ شده در خصوص اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری موجب رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی داخل کشور خواهد شد.

آیت الله طبرسی با بیان این که اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل یکی از پایه‌های محکم استقلال اقتصادی است، تصریح کرد:  اگر اقتصاد شکوفا و پیشرفته و مستقل داشته باشیم سیاست و فرهنگ ما تأثیرپذیر از اقتصاد مقاومتی می‌شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که انقلاب اسلامی ایران زمینه قطع وابستگی به غرب را برای ملت ایران به ارمغان آورد، بیان داشت: امروز نیز یکی از بهترین راه های خنثی کردن توطئه های دشمنان این است که روی پای خودمان بیاستیم.

آیت الله طبرسی با بیان این که دشمنان انقلاب اسلامی از هر فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی استفاده می کنند، گفت: مسأله تضعیف و براندازی انقلاب اسلامی همواره از سوی دشمنان و بدخواهان ملت ایران وجود دارد.

وی با اشاره به این که وحدت و همبستگی داخلی راه خنثی کردن بسیاری از توطئه های دشمنان است، خاطرنشان کرد: باید بدانیم هر گاه در داخل وحدت و همدلی داشتیم کشور در مسیر رشد و تعالی قرار گرفت و دشمن نیز از مواضع خود عقب نشینی کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که برنامه های مسؤولان کشور باید به گونه ای باشد که در اقتصاد، فرهنگ و سیاست مستقل باشیم، بیان داشت: وابستگی به بیرون برای کشورمان ذلت و بدبختی به بار خواهد آورد.

آیت الله طبرسی با بیان این که استقلال و آزادی بزرگترین نعمت انقلاب اسلامی به ملت بزرگ ایران است، افزود: تا پیش از پیروزی نهضت انقلاب اسلامی، کشور در همه زمینه ها وابسته به بیرون بود و در هیچ زمینه ای مسؤولان کشور از خود اختیار نداشتند.

وی با بیان این که باید فرهنگ استقلال و قطع وابستگی به بیرون را در کشورمان نهادینه کنیم، تصری کرد: آحاد جامعه به ویژه مسؤولان کشور باید بدانند بهترین و ارزشمند ترین مسأله برای یک کشور بهره گیری از توان و ظرفیت داخلی برای پیشبرد امور است.

آیت الله طبرسی با بیان این که ملتی که به سوی دیگران دست دراز می‌کند در حالی که خود می‌تواند همان فعالیت‌ها را انجام دهند خیانت به ملت است گفت: باید خود را باور کنیم تا دست به سوی بیگانگان دراز نکنیم و کالاهای خارجی خریداری نکنیم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مشکلات داخلی کشور را باید با بهره گیری از توان و ظرفیت بومی حل کنیم، خاطرنشان کرد: نباید برای هر مسأله کوچک و بی اهمیتی از بیرون کمک و همراهی بخواهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر مسؤولان قوه قضائیه با  رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و با بیان این که رهنمودهای رهبری در این دیدار با محور همه فعالیت های دستگاه قضا قرار گیرد، گفت: مقام معظم رهبری به مسؤولان قضات تأکید کرد که بر مالیات‌هایی که اخذ شد و درآمدهای دولتی که گرفته شد کجا هزینه شد و باید بازرسی سفت و سخت در این زمینه اقدام کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به سخنان مهم رهبری پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تکفیری ها در سوریه اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری بر تقویت بنیه دفاعی و سلاح‌های موشکی تأکید کردند که این مسأله باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان این که دشمنان و بدخواهان اسلام ناب امروز در جهان دشمنی بسیاری با شیعیان دارند، افزود: امروز شیعه به برکت انقلاب اسلامی از یک عزت و عظمت خاصی در جهان برخوردار است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به موضوع حجاب در جامعه اشاره کرد و با ابراز تأسف از وضعیت حجاب در جامعه کنونی گفت: متأسفانه برای ترویج این فرهنگ ارزشی اقدام خاص و شایسته ای انجام نشده است.

وی با بیان این که متأسفانه خبرهای خوشی از سواحل دریا به گوش نمی رسد، تصریح کرد: متأسفانه در مناطق توریستی و دریا بی حجابی و شناهای مختلط بیداد می کند و این مسأله یک معضل مهم فرهنگی تبدیل شده است./۲۰۱/۹۵۰/ب۱

ارسال نظرات