۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۱۱۲۵۰

چند خبر کوتاه از استان ایلام

اجرای طرح امنیت اخلاقی در محورهای مواصلاتی استان ایلام، اولویت مسائل زیست محیطی در اجرای طرح های تولیدی استان ایلام و فعالیت ۲۱ نشریه تجربی در سطح کانون‌های مساجد ایلام از عناوین اخبار استان ایلام است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، رضا همتی زاده، رییس پلیس راه استان ایلام در گفت وگو با رسانه ها در ایلام، اظهار داشت: یکی از مطالبات به حق عموم مردم، برخورد پلیس با رفتارهای کجروانه و به دور از هنجارهای اسلامی است.  

وی افزود: در جامعه اسلامی طبیعتاً هنجارهای اسلامی حکمفرماست و هرگونه دهن کجی به این هنجارها احساسات عمومی مردم را جریحه دار می کند و مردم خواهان برخورد با این رفتارها هستند.

همتی زاده یادآور شد: در حوزه فعالیت های پلیس راه استان ایلام برابر قانون با هرگونه رفتار خلاف قانون و مقررات که در تقابل با اخلاق عمومی جامعه باشد برخورد قاطع خواهد شد.

وی تصریح کرد: اقداماتی همچون کشف حجاب در داخل وسایل نقلیه، سگ گردانی، رانندگی با تولید صدای نامتعارف و آلودگی صوتی از طریق سامانه های صوتی یا بلندگوی نصب شده در وسایل نقلیه، ایجاد مزاحمت برای نوامیس مردم غیرقابل تحمل بوده و برابر قانون با آنها برخورد، در برخی موارد به مراجع قضایی معرفی، و وسیله نقلیه متخلف توقیف خواهد شد.

رییس پلیس راه استان ایلام در پایان گفت: در راستای پیشگیری از این موضوعات وسایل نقلیه دارای شیشه دودی غیرمجاز و تست کنترل سلامت رانندگان به برای عدم استفاده از مواد روانگردان و الکلی نیز در دستور کار قرار دارد.

اولویت مسائل زیست محیطی در اجرای طرح های تولیدی استان ایلام

شاپور پولادی، معاون عمرانی استانداری ایلام در نشست کارگروه محیط زیست ایلام اظهار داشت: طرح های تولیدی قبل از اجرا باید در بخش های مختلف از جمله محیط مورد بررسی قرار گیرند.

وی بیان داشت: طرح های تولیدی و اشتغالزایی حتما قبل از اجرایی شدن، استعلامات خود را از محیط زیست دریافت کنند تا بعد از اجرای پروژه مشکلی برای آنها پیش نیاید.

پولادی افزود: حتما مسائل حوزه زیستی محیطی باید در اجرای طرح های رعایت شود و به عنوان اولویت شروع طرح ها مد نظر قرار گیرد.

مازیار سلیمان نژاد مدیر کل محیط زیست استان ایلام نیز گفت: هم اکنون دو طرح کشتارگاه صنعتی در استان ایلام به لحاظ زیست محیطی در حال بررسی هستند.

فعالیت ۲۱ نشریه تجربی در سطح کانون‌های مساجد ایلام

 حجت‌الاسلام علی چراغی پور، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، در گفت‌وگو با رسانه ها در ایلام، اظهار کرد: نشریات تجربی کانون‌های فرهنگی و هنری، فرصتی مناسب در راستای شکوفایی استعدادهای جوان مسجد و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی است.

وی ابراز کرد: نشریات تجربی در گسترده کانون‌های فرهنگی و هنری و در راستای هم‌اندیشی و هم‌افزایی برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری و همچنین با محورهایی همچون ایثار شهادت، حجاب عفاف، امربه‌معروف و نهی از منکر، نماز، ارزش‌های دینی و فرهنگی فعالیت می‌کنند.

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام یادآور شد: بانک اطلاعات نشریات تجربی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این استان در حال تکمیل‌شده است و تلاش خواهد شد که با برنامه‌ریزی مناسب بر تعداد این نشریات در استان و فعالیت مستمر آن‌ها افزوده شود.

حجت الاسلام چراغی پور بیان کرد: به‌تازگی نیز نشریه اوج کانون فرهنگی و هنری سیداالشهداء (ع) مسجد امام محمدباقر (ع) روستای گچ کوبان شهرستان بدره در مراسم افتتاح طرح ملی اوقات فراغت در شهرستان سوادکوه روستای کارمزد به‌عنوان نشریه برتر استان در سطح مساجد کشور موردتقدیر قرارگرفته است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 288 کانون فرهنگی و هنری مسجد در سطح مناطق شهری و روستایی این استان فعالیت دارند که از این تعداد نیز طرح اوقات فراغت در 235 کانون در تابستان سال جاری ویژه اعضای کانون‌های مساجد برگزار می‌شود./۸۷۹/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات