۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶
کد خبر: ۵۱۲۱۵۹
امام جمعه کوهبنان:

شورای نگهبان دستاورد بزرگ انقلاب و یادگار امام راحل است

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه شورای نگهبان دستاورد بزرگ انقلاب و یادگار امام راحل است، گفت: شورای نگهبان از جمله نهادهایی به شمار می رود که در جهت حفظ نظام تلاش می کند و وظیفه این نهاد و نقش آن در تداوم انقلاب بسیار حیاتی و ارزشمند است.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، به تبیین فلسفه وجودی شورای نگهبان در نظام اسلامی پرداخت و اظهار کرد: انقلاب اسلامی مبتنی بر قرآن کریم و اهل بیت(ع) برپا شده و یک نظامی ولایی به شمار می رود و برای همه دنیا پیغام و راهکار دارد، این نظام برای جهانیان نمونه ی است که می خواهند راه آزادی، استقلال و معنویت را در پیش بگیرند.

وی بیان کرد: شورای نگهبان از جمله نهادهایی به شمار می رود که در جهت حفظ نظام تلاش می کند و وظیفه این نهاد و نقش آن در تداوم انقلاب بسیار حیاتی و ارزشمند است، شورای نگهبان از سوی حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد و از سوی رهبر انقلاب حمایت می شود.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: شورای نگهبان در قانون اساسی جمهوری اسلامی جایگاه و وظایفش مشخص است، نظارت های شورای نگهبان موجب تضمین قانون و پایداری نظام شده و  این شورا با انگیزه و اقتدار در راه احقاق حق و قانون اساسی گام بر می دارد و به هیچ جناحی وابسته نیست و در حفظ دستاوردهای نظام همواره کوشا است.

حجت الاسلام جعفری با اشاره به خدمات این نهاد به جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: دشمنان خارجی و داخلی چشم طمع به این نهاد بسته اند و دنیای استکبار همواره با نهادهای انقلابی از جمله سپاه پاسداران، شورای نگهبان و کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر نهادهای انقلابی مخالف است.

وی ادامه داد: دشمنان داخلی نیز احمق، جاهل و قدرنشناس هستند و بعضی از این دشمنان داخلی از سوی شورای نگهبان به مقام و منصبی رسیدند و با همه دشمنی های که این نهاد داشته و دارد، اما جزء سالم ترین نهاد ها به شمار می رود.

امام جمعه کوهبنان با تأکید بر اینکه شورای نگهبان دستاورد بزرگ انقلاب و یادگار امام راحل است، عنوان کرد:  طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب شورای نگهبان بر اساس قانون موظف است از ورود ناخالصی ها به ارکان نظام جلوگیری کند.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: بنابراین شورای نگهبان از مقدس ‌ترین و مؤثرترین نهادها در نظام جمهوری اسلامی است که از قانون اساسی و نظام حفاظت می‌کند و می طلبد همه مردم قدر دان باشند با توجه به اینکه عموم مردم همیشه با بصیرت کامل در حمایت از نظام، حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب پا برجا بودند و اجازه ندادند خدشه ای به این نظام وارد شود.

وی در پایان از دبیر محترم شورای نگهبان آیت الله جنتی تشکر کرد و افزود: آیت الله جنتی انسان موفقی هستند و در جهت حفظ قانون اساسی خدمات زیادی را انجام دادند./۳۰۲/۹۷۰۹/ب۱

ارسال نظرات