۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۱۳۱۴۲
معاون پژوهش حوزه های علیمه استان ایلام:

بصیرت افزایی از نقش های مهم طلاب در جامعه است

معاون پژوهش حوزه های علیمه استان ایلام گفت: داشتن بصیرت در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مهم و لازم است و طلاب باید در تقویت بصیرت خود و افراد جامعه کوشا باشند.
بصیرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام محمدحسین سلیمی، معاون پژوهش حوزه های علیمه استان ایلام، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) ایلام اظهار داشت: داشتن بصیرت در زندگی فردی و اجتماعی بسیار مهم و لازم است و طلاب باید در تقویت بصیرت خود و افراد جامعه کوشا باشند.

وی افزود: طلبه ای که فقط درس بخواند و بصیرت نداشته باشد، زیان می کند و این شخص در مواضع حساس زندگی به لغزش و اشتباه می افتد و ای بسا این اشتباه هرگز قابل جبران نباشد.

حجت الاسلام سلیمی خاطر نشان کرد: از مهمترین راه های بصیرت افزایی فراگیری قرآن و عمل به آن است زیرا که خواندن قرآن به عزت و ارتقای نفس کمک می کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از راهکارهای عملی جهت دست یابی به بصیرت رعایت تقوای الهی است خداوند در قرآن می فرماید؛ ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا؛ اگر تقوا بورزید خداوند قوه تشخیص و جداسازی حق از باطل به شما عنایت می کند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان ایلام با بیان اینکه عبرت گرفتن از مسائل گوناگون سبب افزایش بصیرت می شود، تصریح کرد: اگر کسی به طور دائم از آنچه که پیراموش می گذرد و یا در گذشته به وقوع پیوسته به دیده عبرت نگاه کند به راحتی می تواند به نتیجه جریانات واقف شده و با بصیرتی که پیدا می کند از گرفتار شدن از هلاکت نجات پیدا کند.

این مدرس حوزه بیان کرد: کسانی که اهل بصیرتند همواره به یاری خدا و رسول و ولی او می شتابند و آنها با هر وسیله ای که اقتضا کند طبق شرایط زمان و مکان یاوران خدا و رسول خدا و ولی خدا هستند و این یاری بدون هیچ چشم داشت و طمع، بلکه با یقین کامل به حقانیت خدا و رسولش و تنها به جهت رضایت خداوند و قرب به او است.

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط و اوضاع و احوال سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بسیار پیچیده حاضر که دشمنان دام های فراوان با شکل های مختلف برای فریب مسلمانان گسترده اند تا آنها را از هویت خود ساقط کنند، داشتن بصیرتی کامل در همه حرکت ها و موضع گیری ها لازم است. از این رو بر هر مسلمانی لازم است با مطالعه دقیق و تیزبینی لازم به بصیرت خویش بیفزاید تا در دام شیادان و فریب کاران نیفتد./۸۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات