۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۱۳۶۰۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

هجرت روحانیان با جهاد در راه خدا هم‌وزن است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر عزم بیشتر طلاب و روحانیان برای هجرت تبلیغی به مناطق مختلف، گفت: بر اساس آیه «نفر» می‌توان گفت هجرت روحانیان هم‌وزن با ایمان و جهاد در راه خدا است.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با روحانیان طرح هجرت، با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س) و دهه کرامت، افزود: حضرت معصومه (س) برای تبلیغ دین و در راه رسیدن به امام زمان خود، هجرت کرد و در مسیر عبور خود از نقاط مختلف برای ترویج دین مبین اسلام تلاش فراوانی داشت.

وی تصریح کرد: انبیای عظام و ائمه معصومین (ع) دو امر تبلیغ و هجرت را سرلوحه برنامه‌های خود قرار می‌دادند و برای گسترش آموزه‌های دینی به نقاط مختلف سفر می‌کردند تا بتوانند پیام دین اسلام را به همه انسان‌های کره خاکی برسانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: دین و هجرت برای رسیدن بشریت به توحید با یکدیگر رابطه دیرینه‌ای دارند و همه می‌دانیم هجرت کردن در راه تبلیغ دین بسیار اثرگذار است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: امام راحل از الگوهای بارز هجرت برای تبلیغ اسلام است که برای رسیدن به این هدف به کشورهای زیادی هجرت کردند.

وی با بیان اینکه هجرت سبب پیشرفت ارزش‌ها و باورهای مردم جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: هجرت روحانیان تأثیر بسزایی در فرهنگ عمومی جامعه دارد؛ به همین دلیل این مهم باید از سوی همه مسؤولان به‌ویژه عالمان دینی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: مبلغان باید بدانند که در حال حاضر نشستن در حجره و ماندن دائمی در حوزه گناه است؛ زیرا اگر طلاب و روحانیان از دشمنی دشمنان غافل شوند و با خیال راحت در حجره به تحصیل علوم دینی و تهذیب نفس خود بپردازند، جامعه با خطرات جدی رو به رو خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: طبق آیه «الَّذِینَ آمَنُوا وَهَاجَرُوا وَجَاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَةً عِنْدَ اللَّهِ وَأُولَٰئِک هُمُ الْفَائِزُونَ» می‌توان گفت که هجرت روحانیان هم‌وزن با ایمان و جهاد در راه خدا است./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات