۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۱۳۹۳۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

بزرگان مناطق و محلات برای تسهیل ازدواج جوانان پیش‌قدم شوند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بزرگان و امنای مناطق و محلات و مساجد دست به کار شوند تا بستری برای معرفی دختران و پسران مناسب به خانواده‌ها به‌منظور تسهیل ازدواج آگاهانه فراهم شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی امروز در پنجاه و نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی که با موضوع پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق برگزار شد، با اشاره به اثرات مخرب طلاق، بر ضرورت علت‌یابی و مقابله ریشه‌ای با این آسیب تأکید کرد.

وی افزود: در دهه‌های گذشته محیط کوچک بود و خانواده‌ها و زوجین به‌راحتی فرد مناسب و هم‌کفو خود را پیدا می‌کردند؛ اما اکنون به دلیل بزرگ شدن محیط و جامعه پیرامونی جوانان به‌سختی می‌توانند هم‌کفو خود را پیدا کنند و منشأ عمده طلاق‌ها هم همین موضوع است.

وی اضافه کرد: اکنون پسران و دختران ما در محیط‌های آموزشی همدیگر را پیدا می‌کنند و در حالی که هم‌تراز و هم‌کفو نیستند ازدواج می‌کنند؛ درنتیجه بعد از مدتی منجر به بگومگو و مجادلات خانوادگی می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه در گذشته مردم در مشکلات و بگومگوهای خانوادگی وساطت می‌کردند؛ اما الآن کمتر وساطت می‌کنند، تصریح کرد: باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود؛ چراکه وساطت‌ها و ریش‌سفیدی‌های گذشته اثرات مطلوب و مناسبی داشت.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در این راستا می‌شود امنای مناطق و محلات و مساجد دست به کار شوند تا بستری برای معرفی دختران و پسران مناسب به خانواده‌ها به‌منظور تسهیل ازدواج آگاهانه فراهم بشود؛ زیرا اگر این موضوع باب و سنت شود بخش اعظمی از طلاق‌ها کم می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اداره کل تبلیغات اسلامی در راستای کاهش آسیب اجتماعی طلاق، اظهار کرد: نگاه و نظر نهاد تبلیغات اسلامی به گروه‌های هدف و مرتبط با این نهاد است که در این راستا سال گذشته دو هزار و 900 نفر در کلاس‌های آموزشی تبلیغات اسلامی شرکت کرده‌اند که اساتید این جلسات از حوزه علمیه مشهد و قم دعوت شده بودند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این دوره‌ها با شرکت روحانیان و مداحان برگزار می‌شد تا آنها پس از فراگیری مسائل مربوط به آسیب طلاق، این آموزش‌ها را به جامعه هدف و اقشار مختلف مردم انتقال دهند.

وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی خانواده متعالی، برپایی کارگاه آموزشی مهارت‌های خودمراقبتی ویژه بانوان دستگاه‌های اجرایی، تولید عمده پادکست‌هایی با موضوع سبک زندگی اسلامی برای فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و تهیه بروشور آشیانه مهر در راستای کاهش طلاق و مجادلات زندگی را از دیگر اقدامات نهاد تبلیغات اسلامی در این زمینه ذکر کرد.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار کرد: در استان خراسان شمالی بیش از هزار هیئت مذهبی سامان‌یافته داریم که اگر این هیئات درست مدیریت شده و از نظر آموزش‌های پیشگیری از طلاق به‌درستی پوشش داده شوند، همین هیئات بخش اعظمی از جمعیت استان را پوشش خواهند داد./9314/پ202/ب1

ارسال نظرات