۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۵۱۴۷۰۵
حجت الاسلام والمسلمین رنجبر:

رشد و تعالی روحی درگرو ارتباط با اهل بیت است

استاد حوزه علمیه همنشینی با ائمه اطهار را عاملی موثر در حیات و رشد انسانیت دانست و گفت: امروز حیات و رشد ما در گرو ارتباط با ائمه اطهار و اهل بیت به خصوص وجود نازنین علی بن موسی الرضا(ع) است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد رضا رنجبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا رنجبر، استاد حوزه علمیه، امشب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که یک برگ تا زمان اتصال به شاخه سبز بوده و پیوسته در حال رشد و رویش است اما به محض بریده و از شاخه جدا شدن خشک و نابود می شود، گفت: امروز حیات و رشد ما در گرو اتصال و ارتباط با ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت به خصوص وجود نازنین علی بن موسی الرضا(ع) است.

وی همنشینی با ائمه اطهار را عاملی موثر در حیات و رشد انسانیت دانست و با بیان این که آنان مظهر عنایت خداوند هستند، تصریح کرد: اهل بیت عصمت و طهارت همچون وجود نازنین علی بن موسی الرضا(ع) مثال و مظهر قنات هستند و آن کسی می تواند به رحمت واسعه الهی دست پیدا کند که دست به دامان اینان به عنوان واسطه های فیض الهی باشد.

استاد حوزه و دانشگاه همنشینی با ائمه اطهار و اهل بیت عصمت و طهارت را همنشینی با خداوند متعال دانست و راه دستیابی به رحمت واسعه و بی حد و اندازه الهی را در گرو ارتباط مستمر با آنان عنوان و ابراز کرد: اگر کسی در کنار ائمه قرار بگیرد قیمت و ارزش پیدا می کند و همین مصاحبت عاملی در نجات انسان ها از عذاب اخروی است.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر ادامه داد: امام رضا(ع) در روایتی این چنین می فرمایند که همنشینی و همراهی شما با ما عامل نجات و سعادت است و آگاه باشید هر کس ما را زیارت کرده و همنشینی با ما داشته باشند روز قیامت شفیع آنان خواهیم بود و بی شک و تردید هر آنکس که ائمه شفیع آنان شوند از مهلکه و عذاب الهی نجات پیدا می کند.

وی با بیان این که این دستگیری ائمه اطهار از اعمال انسان ها در روز قیامت و با آن حجم سنگین گناهان برای انسان ارزشمند و مغتنم است، اظهار کرد: زیارت ائمه معصومین مایه شفاعت و نجات امت اسلامی بوده و خوشا به حال کسانی که از این زیارت ها و اعمال عبادی مستمر روزانه دریغ نکرده و آن را با تانی و ظرافت به جای می آورند./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات