۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
کد خبر: ۵۱۵۳۸۷

چند خبر کوتاه از استان ایلام

لزوم تعامل و مشارکت دستگاه‌ها در ساماندهی گلزار شهدا، ضرورت تسریع در روند اجرای طرح های عمرانی ایلام، ورود کاروان زیر سایه خورشید به ایلام و تقدیر از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام عناوین اخبار کوتاه استان ایلام است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در ایلام، شاپور پولادی، معاون عمرانی استاندار ایلام، امروز در نشست ساماندهی گلزار شهداء اظهار داشت: تعامل و مشارکت سازنده دستگاه‌ها در سامان دهی گلزار شهدا یک تکلیف است.

معاون عمرانی استاندار ایلام با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حماسه هشت سال افتخار و پایمردی بر نقش ارزشمند شهداء و ایثارگران و خانواده شهداء در پیروزی انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی ادامه داد: همه ما مدیون رشادت و پایمردی شهداء و ایثارگران هستیم و هرچه در این راستا گام برداشته شود باز هم کم است.

لزوم مشارکت دستگاه‌ها در ساماندهی گلزارهای شهدا

سلمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام در اولین نشست کارگروه گلزار شهدای استان در سال جاری اظهار داشت: تعامل و مشارکت سازنده دستگاه‌ها در ساماندهی گلزارها نیازمند تلاش‌های مضاعف است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام بر لزوم مشارکت همه جانبه و تعامل در راستای ساماندهی گلزارهای شهدا در سطح استان تاکید کرد.

رستمیان، گزارشی از روند ساماندهی گلزارهای شهدا استان از جمله صالح آباد، گمنام، بهشت رضا، امامزاده سید محمد عابد، ماژین و تک مزاری‌ها را  ارائه داد.

وی افزود: تعامل و مشارکت سازنده دستگاه‌ها در ساماندهی گلزار نیازمند تلاش‌های مضاعف است و هرچند قدم‌های موثری در این راستا برداشته شده ولی باز نیازمند توجهات بیشتر است.

در این نشست راه‌های تخصیص منابع، تقویت  امور عمرانی و زیربنایی  آب، برق و جاده دسترسی از سوی نهادهای مختلف و بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌ها شرکت کننده در این کار گروه مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

تسریع در روند اجرای طرح های عمرانی ایلام ضروری است

محمدرضا مروارید، استاندار ایلام، در حاشیه آغاز ساخت مرحله اول ساختمان اداری اداره کل امور مالیاتی اظهار داشت: دولت اعتبارات مناسبی برای تکمیل و بهره برداری از طرح های عمرانی در نظر گرفته است.

وی خواستار تسریع در روند اجرای طرح های عمرانی در استان شد.

با حضور استاندار ایلام کلنگ مرحله اول ساختمان اداری اداره کل امور مالیاتی استان به زمین زده شد، این بنا در زمینی به مساحت یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و هفت طبقه در مدت ۱۲ ماه ساخته می شود.

همچنین مروارید استاندار ایلام از نزدیک در جریان روند ساخت طرح برج هنر اسلامی استان قرار گرفت، برای ساخت این برج ۸ طبقه با سازه بتونی بیش از ۴۴ میلیارد ریال هزینه خواهد شد.

قرار است این ساختمان در مدت ۱۸ ماه احداث و در اختیار حوزه هنری استان قرار گیرد.

کاروان زیر سایه خورشید وارد ایلام شد

کاروان زیر سایه خورشید در اولین برنامه خود در گلزار شهدای ایلام حضور یافتند و به مقام شامخ شهدا ادای احترام کردند.

کاروان زیر سایه خورشید همزمان با دهه کرامت و میلاد مسعود حضرت امام رضا (ع) فردا چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۰دقیقه در جمع صمیمی کارکنان صدا و سیمای مرکز ایلام حضور خواهد یافت.

برگزاری نشست با مدیر کل صدا و سیما مرکز  دیدار با کارکنان و برنامه سازان حوزه های مختلف، اجرای برنامه های فرهنگی و برگزاری با شکوه نماز جماعت در محل نمازخانه مرکز از برنامه های خادمان امام هشتم شیعیان (ع)در صدا و سیمای مرکز ایلام است.

طرح خادم یاران حرم رضوی در ایلام همزمان با ورود کاروان زیرسایه خورشید به استان، رونمایی می شود.

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام شایسته تقدیر شناخته شد

به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، طبق بررسی‌های به عمل آمده از سوی هیات ارزیابی عملکرد فعالیت‌های نماز دستگاه‌های اجرایی در استان، دستگاه‌های برتر در بحث توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در استان ایلام معرفی شدند.

بر اساس شیوه نامه ستاد اقامه نماز کشور و بررسی مستندات، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام شایسته تقدیر شناخته شد.

گفتنی است، در سال 95 برنامه‌های مختلفی با هدف ترویج فرهنگ نماز در بقاع متبرکه استان و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام اجرا شد./۸۷۹/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات