۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۱۵۵۸۴
امام جمعه رومشکان:

وحدت مسلمانان وحشت دشمنان را بر می انگیزد

امام جمعه رومشکان وحدت مسلمانان جهان را نشان اقتدار دانست و گفت: این وحدت و تعامل وحشت و دلهره را در دل مسلمانان جهان بر می انگیزد.
مکه مکرمه بیت الله الحرام مسجدالحرام

حجت الاسلام علی اکبر جمیاری، امام جمعه رومشکان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: حج از مباحثی است که دین اسلام آن را واجب کرده و تکلیف الهی است.

وی با اشاره به اثرات حج عنوان داشت: یکی از این موارد بر وحدت اسلامی مسلمانان دلالت دارد و این وحدت و اقتدار و اجتماع در هیچ دین و مذهبی دیده نمی شود.

امام جمعه رومشکان وحدت مسلمانان جهان را موجب دلهره و ایجاد وحشت در دل دشمنان اسلام دانست و افزود: اگر عقیده مسلمانان به یکدیگر نزدیک تر بود تأثیر آن در برابر دشمن بیشتر می شد.

وی با اشاره به ارتباط با دیگر کشورهای جهان در مراسم حج ادامه داد: این ارتباط موجب همدلی و رفاقت مسلمانان شده، روابط و ارتباطات بین آنا رد و بدل می شود که موجب تعامل بیشتر مسلمانان می شود.

حجت الاسلام جمیاری با اشاره به حادثه منا و اینکه صعودی ها حفظ حرمتی برای مسلمانان قائل نشدند و بی کفایتی وهابیت را نشان داد.

وی در ادامه با طرح این سؤال که آیا بحث امنیتی حج را حرام نمی کند، اظهار داشت: تأثیر حج بیشتر از حوادث پیش رو است، در قدیم پیاده برای انجام مناسک حج سفر می کردند و گاهی به دلیل خطرات طبیعی سیل، کهولت سن، مریضی و دیگر عوامل باز نمی گشتند و باید گفت که وجود خطرات موجب نمی شود که فریضه الهی تعطیل شود.

امام جمعه رومشکان با اشاره به وجود مسلمانان سراسر جهان در مناسک حج عنوان کرد: حضور شیعیان به وهابیت نشان می دهد که مکه فقط مخصوص آنان نیست و شیعیان نیز حق دارند و هرکدام از شیعیان یک مبلغ برای انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت حج در عرصه دیپلماسی عمومی حج مغفول مانده است، اظهار داشت: چون خادم الحرمین به خائن الحرمین تبدیل شده اند.

حجت الاسلام جمیاری خاطرنشان کرد: کشور میزبان هرگونه که می خواهد رفتار می کند و عربستان در بحث نظامی و ارتباطات مشکل دارد و دیپلماتیک قوی ندارد که ما بتوانیم بحث دیپلماسی را مطرح کنیم./9459/ت302/ب1

ارسال نظرات