۱۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۱۵۹۱۷
مدیر حوزه علمیه مازندران تأکید کرد؛

ضرورت نهادینه کردن سیره رضوی برای مقابله با هجمه های فرهنگی

مدیر حوزه علمیه مازندران بر ضرورت نهادینه شدن سبک زندگی رضوی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: باید متولیان دینی و فرهنگی شاخصه های سیره رضوی را به خوبی برای عموم جامعه ما تبیین و تشریح کنند.
مدیر حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین امام شیعیان در ساری برگزار شد به جایگاه ارزنده امام رضا(ع) اشاره کرد و گفت: این امام رئوف نعمت بزرگی برای ملت ایران اسلامی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این  ایران اسلامی مدیون مرهون عنایت های ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) هستند، افزود: باید مردم کشورمان قدر چنین شخصیت بی نظیر جهان را بدانند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت شناخت سیره و اندیشه امام رضا(ع) تأکید کرد و با بیان این که سیره آن امام همام باید در همه امور الگویی برای جامعه باشد، تصریح کرد: جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از سیره متعالی اهل بیت(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که اندیشه های تعالی بخش امام رضا(ع) بهترین الگو برای جامعه امروز است، خاطرنشان کرد: امروز سیره اخلاقی هشتمین امام شیعیان نیاز روز جامعه امروز است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز برای مدیریت جامعه نیازمند بهره گیری از سیره رضوی هستیم، تصریح کرد: اگر سیره و روش رضوی در همه بخش های زندگی فردی و اجتمامی ما حاکم باشد به حتم به سعادت و تعالی حقیقی دست خواهیم یافت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، سیره رضوی را بهترین راه برون رفت جامعه از معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: سیره اهل بیت(ع) مهم ترین راه برخورد با هجمه ها و توطئه های دشمنان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اهل بیت(ع) راه صحیح زیستن را به بشریت نشان دادند، تصریح کرد: متأسفانه بشر امروز به دلیل غرق شدن در مسائل مادی و دنیوی از سیره تعالی بخش اهل بیت(ع) فاصله گرفته است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که متأسفانه امروز بخشی از جامعه با برخی معضلات فرهنگی و اجتماعی مواجه است، خاطرنشان کرد: اگر جامعه سیره اهل بیت(ع) و مفاهیم قرآنی را در همه بخش های زندگی مورد توجه قرار دهد به حتم از بسیاری از بحران ها مصون خواهد ماند.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با بیان این که ارزش های دینی باید در همه بخش های جامعه فراگیر شود، تصریح کرد: فراگیری این ارزش های اسلامی مانع از تحقق هجمه ها و توطئه های بدخواهان اسلام و انقلاب خواهد شد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز جامعه اسلامی در معرض هجمه های گسترده دشمنان قرار دارد، خاطرنشان کرد: باید تلاش کنیم تا جامعه را از هر گونه هجمه و مخاطره ای از سوی دشمنان دور کنیم تا بتوانیم به آرمان های متعالی انقلاب دست پیدا کنیم.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین راه تعالی و سعادت انسان است، گفت: این تجربه به خوبی برای ملت ایران به اثبات رسیده، چون هر جا دین و ارزش های اسلامی در جامعه حاکم بوده، دشمن هیچ گاه به نقشه های شوم خود دست نیافته است.

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که شیوه های دشمنی بدخواهان انقلاب اسلامی هر روز به شیوه ای جدید دنبال می شود، تصریح کرد: ما نیز باید برای مقابله با این هجمه ها نسخه های جدیدی را ارائه کنیم تا بتوانیم در مقابله با توطئه های دشمنان موفق عمل کنیم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت ها و اقتدار خود را مرهون نورانیت اهل بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: اگر نور اهل بیت(ع) در این کشور نبود به حتم دشمنان به راحتی به اهداف و خواسته های شوم خود دست پیدا می کردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت حضور امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان بیمه شده است، تصریح کرد: امروز می بینیم علیرغم همه توطئه های دشمن، این نظام و انقلاب در اوج عزت و اقتدار بین المللی قرار دارد.

مدیر حوزه علمیه مازندران بهترین راه حفظ عزت و اقتدار کشور را بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم همانند گذشته جایگاه انقلاب و نظام در عرصه داخلی و بین المللی حفظ شود باید از مفاهیم ناب الهی بهره گیریم و راه و روش اهل بیت(ع) را ادامه دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تأکید براین که اهل بیت(ع) هیچ گاه اهل سازش نبودند و برای ماندگاری و حق دین و حق با همه اقتدار در برابر دشمنان می استادند، تصریح کرد: در تاریخ اسلام می بینیم که حکام ظالم و زورگو برای از بین بردن اسلام ناب و حقیقی ائمه معصومین(ع) را به شهادت رسادند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی باید از سیره اهل بیت(ع) بهره گیریم، بیان داشت: خط اهل بیت(ع) بهترین راه خنثی کردن توطئه های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت نهادینه شدن سبک زندگی رضوی در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: باید متولیان دینی و فرهنگی شاخصه های سیره رضوی را به خوبی برای عموم جامعه ما تبیین و تشریح کنند.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز معنویت زدایی یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: ترویج و نشر فرهنگ اسلامی و کارکرد های تبلیغی اسلامی می تواند بهترین شیوه برای مقابله با این هجمه ها باشد که باید با برنامه ریزی ارزنده ای در راستای تحقق آن حرکت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری با تاکید بر این که دشمنان در تهاجم فرهنگی به دنبال تحقق اهداف و برنامه های خود هستند، گفت: توسل به سیره نورانی و گرانقدر ائمه معصومان(ع) و ترویج آن می تواند عاملی گرانقدر در راستای مقابله با آن باشد./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات