۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۵۱۸۸۰۹
استاد حوزه علمیه همدان مطرح کرد؛

بررسی ابعاد انتظار و شناسایی منجی عالم بشریت

حجت الاسلام بابایی مجید با اشاره به اعتقاد بودائیان نسبت به منجی آخر الزمان گفت: بودائیان می گویند موعود به لحاظ ماهیت شخصی دارای ویژگی های مشخص با رسالتی جهان محور است.
بابایی مجید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام حسن بابایی مجید استاد حوزه علمیه همدان و مدرس مرکز تخصصی مهدویت، امشب در مسجد شریف الملک شهر همدان گفت: ادیان الهی همه منتظر منجی و فردی کامل در آخر الزمان هستند تا او به وضع جامعه بشری بهبود ببخشد.

وی در ادامه با اشاره به تفکر یهودیان نسبت به منجی تصریح کرد:  یهودیان بر این عقیده هستند که منجی بشریت حضرت موسی(ع) است و می خواهد با ظهور و نجات قوم بشریت آنها را به آرمان های اسرائیل برساند.

وی با اشاره به آیاتی که ناظر به مساله منجی است ابراز داشت: در آیات نورانی منجی را به فردی خاکی با تقدسات روحانی که در همه دوران ها ناظر است معرفی می کند.

این کارشناس مهدویت با اشاره به برکات ظهور منجی اظهار داشت: از برکات ظهور منجی در آخر الزمان می توان به تحقق مساله امنیت در جهانیان، از بین رفتن شرک و گناه، فراگیر شدن خداشناسی و هم زیستی مسالمت آمیز اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: در دین مسیحیت نیز همانند دین یهود اشاره به ظهور منجی با آثار و برکاتی همچون از بین رفتن و جنگ و شرهای آخر الزمان و پیروزی خدا جویان بر دروغ گویان و ظالمان وجود دارد.

وی ادامه داد: در تمامی ادیان الهی مساله منجی وجود دارد و هر دینی منجی را از خود می داند و ریشه این مساله انحراف های موجود در ادیان الهی است و آنها از مساله وجود حضرت محمد(ص) پیامبر آخر الزمان و اشاراتی که پیامبران قبلی نسبت به ایشان کرده اند غافل هستند.

حجت الاسلام بابایی مجید با اشاره به اعتقاد بودائیان نسبت به منجی آخر الزمان خاطرنشان کرد: بودائیان می گویند موعود به لحاظ ماهیت شخصی است دارای ویژگی های مشخص با رسالتی جهان محور.

وی در پایان گفت: حتی دین های چینی نیز در این رابطه می گویند موعود شخصی را  نوید می دهد با ویژگی های والا که برای نجات جهان قیام می کند، با وجود این دلایل نتیجه می گیریم که هیچ قوم و ملیتی نمی تواند وجود منجی را انکار کند و وظیفه ما نسبت منجی حقیقی عالم بشریت این است که ایشان را به جهانیان بشناسانیم./۹۷۹/پ203/ب۱

ارسال نظرات