رسیدن به قرب الهی و کمال مطلق هدف آفرینش است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولیفقیه در لرستان و امام جمعه خرمآباد، بعداز ظهر امروز در برنامه تفسیر سوره مبارکه «هود» در جمع کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: آیه هفتم سوره هود در رابطه با آفرینش انسان است.
وی با بیان آیه هفتم سوره هود «وَهُوَ الَّذِي خَلَق السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ فِي سِتَّةِ أَيَّامٍ وَكَانَ عَرْشُهُ عَلَى الْمَاء لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلًا وَلَئِن قُلْتَ إِنَّكُم مَّبْعُوثُونَ مِن بَعْدِ الْمَوْتِ لَيَقُولَنَّ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنْ هَذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ » افزود: خدای متعال در این آیه میفرماید: «و اوست كسى كه آسمانها و زمين را در شش هنگام آفريد و عرش او بر آب بود تا شما را بيازمايد كه كدامیک نيكوكارتريد و اگر بگويى شما پس از مرگ برانگيخته خواهيد شد قطعاً كسانىكه كافر شدهاند خواهند گفت اين [ادعا] جز سحرى آشكار نيست.»
نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به مراحل شش گانه آفرینش عنوان داشت: در این آیه عرش به معنای قدرت خدا و جهان هستی، یعنی جهان هستی بر روی آب بوده است.
وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآنکریم در رابطه با آفرینش می فرماید: «ما شما را آفریدیم برای اینکه شما را امتحان کنیم و ببینیم کدامتان بهترعمل میکند.»، ادامه داد: خدای متعال در این آیه فلسفه آفرینش انسان را توضیح داده است.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با بیان اینکه خدای متعال می فرماید: ما شما را آفریدیم تا عبادت کنید ما جن و انس را نیافریدیم مگر اینکه عبادت کنند»، به گفته برخی مفسران هدف از آفرینش معرفت و شناخت است.
وی امتحان و آزمایش را دیگر فلسفه آفرینش انسان عنوان کرد و گفت: فلسفه اصلی آفرینش رسیدن به کمال مطلق و قرب الهی است.
نماینده ولی فقیه در لرستان با عنوان اینکه راه رسیدن به قرب الهی عبادت و آزمایش کردن است، بیان داشت: انسانی که به کمال رسید جانشین و خلیفه خدا بر روی زمین خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه خداوند بی نیاز مطلق است و به عبادت ما نیاز ندارد، یادآور شد: ما نیازمند به خدا هستیم.
حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی خاطرنشان کرد: کارهای خداوند حکیمانه، هدفمند و سنجیده است و عبث و بیهوده نیست.
وی در ادامه یادآور شد: خدای متعال بر اساس آیه هفت سوره هود آفرینش و هستی را میدان بهتر عمل کردن برای رسیدن به قرب الهی و به کمال رسیدن قرار داده است و در عرصه هستی که عرصه عمل است و در این عرصه برای رسیدن به قرب الهی باید از یکدیگر سبقت بگیریم./9459/پ202/ب1