۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۲۰۴۴۲
استاندار آذربایجان غربی:

چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن را با عظمت میزبانی خواهیم کرد

سعادت درباره ارزیابی هماهنگی دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه،‌ گفت: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم را با عظمت میزبانی خواهیم کرد.
استاندار آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان غربی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجائی، تصریح کرد: شهیدان باهنر و رجائی شاخص خدمتگزاری به مردم هستند که باید مسیرشان ادامه پیدا کند.

وی از افتتاح 317 پروژه با 345 میلیارد تومان اعتبار و کلنگ زنی 57 پروژه با برآورد 235 میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: کلیت پروژه ها نقش بسزایی در ایجاد زیرساختها برای سرمایه گذاری و همچنین ایجاد اشتغال در استان خواهند داشت.

سعادت در پاسخ به سوال خبرنگار رسا در خصوص ارزیابی هماهنگی دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه اظهار کرد: چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم را با عظمت میزبانی خواهیم کرد.

وی از تعهد 300 میلیون تومان پیش پرداخت هزینه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خبر داد و گفت: استان برگزاری مسابقات را متعهد شده است و هزینه ها را تأمین خواهد کرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به برگزاری کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی در آبانماه سالجاری اشاره کرد و گفت: این کنگره بزرگداشت فرهنگ، دین و شهادت است؛ تحقق آرمانهای نظام را مدیون شهدا هستیم.

سعادت به کمک های مالی دولت به مساجد، حوزه های علمیه و مصلاها اشاره و تصریح کرد: بودجه روتینی برای این نهادها و اماکن مذهبی در نظر گرفته شده است که با هماهنگی نماینده ولی فقیه در استان توزیع می شود.

وی اذعان کرد: بودجه اختصاصی به مساجد و مصلاها به اندازه ای نیست که همه مشکلات را حل کند، محدودیت جدی در تخصیص بودجه داریم تا جایی که برای پرداخت بدهی پیمانکاران نیز از اسناد خزانه اسلامی استفاده می شود.

سعادت اضافه کرد: درمواردی بر روی کاغذ تخصیص هایی صورت می گیرد اما تزریق نمی شود که ناشی از عدم تحقق درآمدهای دولت است.

وی از آمادگی دولت برای تأمین هزینه های 100 روحانی مستقر در استان خبر داد و گفت: از آنجایی که استان با کمبود روحانی در مناطق محروم مواجه بوده و در حال خاضر تنها 100 روحانی مستقر در استان فعالیت دارد، تعهد کرده ایم در صورت دو برابر شدن تعداد روحانیان در مناطق مختلف، تمام هزینه ها را پرداخت خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه به موضوع گرایش جوانان مناطق مرزی به گروه های تکفیری و تروریستی اشاره کرد و گفت: برای گروه های تکفیری هزینه شده و فقط مختص مناطق مرزی نیست، زمانی همین شهر ارومیه گروهک تکفیری و حتی امیر داشته که همگی دستگیر شدند.

سعادت تصریح کرد: بیکاری می تواند انگیزه ای برای گرایش جوانان به گروه های تکفیری باشد اما دلیل نیست، اکثر جوانان ما در مناطق مرزی عشق به و‌طن دارند و با وجود بیکاری به صورت آبرومندانه زندگی می کنند.

وی در رابطه با احضار فرمانداران و مدیران دستگاههای اجرایی استان به دادسرا به علت تخلفات انتخاباتی گفت: نتیجه کار هر کس در گرو اعمال اوست، کسانی که تخلف کرده اند باید پاسخگو باشند، اگر هم تخلفی مرتکب نشده اند از رفتن به دادگاه هراسی نداشته باشند./936/پ203/ب1

ارسال نظرات