۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۵۲۰۵۳۴
امام جمعه ارومیه:

بازاریان از حوزه های علمیه و آبادانی مساجد غافل نشوند

امام جمعه ارومیه گفت: بازاریان باید ارتباط خود با حوزه‌های علمیه را مستحکم کرده و نسبت به آبادانی مساجد و حضور در نمازهای جماعت همت داشته باشند.
امام جمعه ارومیه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه در خطبه‌های این هفته نمار جمعه که در مصلای امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: ساده‌زیستی، خدمت‌گزاری به مردم و شفافیت در مواضع از جمله خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر بود که باید الگوی دولتمردان جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد.
وی با اشاره به فرمایشات رهبری در ارتباط با ساده‌زیستی مسؤولان کشور افزود: اشرافی گری اگر برای مردم عادی مکروه باشد برای دولت‌مردان حرام است چرا که آنان نقش الگودهی به مردم را دارند و باید زندگی مسؤولان هم‌سطح فقیرترین افراد در جامعه باشد تا تحمل زندگی فقیرانه برای مستمندان ممکن شود.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه شهیدان رجایی و باهنر هیچ‌گاه دشمن را از یاد نبردند، عنوان کرد: سخنرانی مقام معظم رهبری و حضور ایشان در همه جلسات با چفیه نماد این است که همیشه باید آمادگی داشته و استراحت را کنار گذاشت؛ چرا که دشمن با تمام توان در تلاش برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان بوده و زمان، زمان جنگ است.
وی ضمن تبریک به بازاریان به مناسبت هفته اصناف، آنان را مصداق بارز افراد متدین و انقلابی دانست و ادامه داد: بازاریان باید ارتباط خود با حوزه‌های علمیه را مستحکم کرده و نسبت به آبادانی مساجد و حضور در نمازهای جماعت همت داشته باشند و اجازه ندهند هیچ کسب و کاری آنان را از یاد خداوند غافل کند.
حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر و انتخاب شهردار ارومیه تصریح کرد: اعضای شورای شهر باید تمام تلاش خود را برای پیشرفت و آبادانی ارومیه به عنوان یک شهر اسلامی، متدین و انقلابی به کار بگیرند و شهردار نیز فردی کاری و پرتلاش باشد و نسبت به حل مشکلات شهر همت داشته باشد.
وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت ماه ذی‌الحجه، اظهار کرد: در ده روز اول این ماه گرفتن روزه، شب‌ زنده‌داری و راز و نیاز با خداوند از ثواب و ارزش بالایی برخوردار است و برای کسانی که مقدور هست حتما در ایام عرفات به زیارت امام حسین‌(ع) مشرف بشوند.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: افرادی که امکان زیارت حضوری حرم این امام بزرگوار را ندارد، از راه دور و با خواندن زیارت امام حسین(ع) ایشان را زیارت کنند که این امر از توصیه‌های مهم امامان معصوم(ع) است./۹۳۶/پ۲۰۱/ب۱

ارسال نظرات