۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۱۰۶۰
کارشناس دینی مطرح کرد؛

مدیریت نکردن حس «مدگرایی» زمینه ساز تجمل گرایی

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر مدگرایی را عاملی برای رفتن به سمت تجمل گرایی خواند و گفت: تجمل گرایی در اقتصاد جامعه و خانواده اثر منفی برجای می گذارد.
مدگرایی

حجت الاسلام علی رحمتی، مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: در جامعه اسلامی آحاد مردم باید به سمت مدهای اسلامی بروند و به جایگاه مدگرایی در اسلام توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر افراد به سمت مدهای اسلامی بروند قابل تحسین است، افزود: الگوگیری از مد غربی و اروپایی آثار مخربی بر اخلاق، رفتار و پوشش افراد در جامعه برجای می گذارد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر اظهار داشت: رفتن به سمت مدهای غربی و اروپایی در اسلام مشروعیت نداشته و زیبنده اسلام و جامعه اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه مدگرایی همان رفتن به سمت تجمل گرایی است، خاطرنشان کرد: تجمل گرایی مانع اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است.

حجت الاسلام رحمتی با اشاره به شرایط اقتصادی در کشور اظهار داشت: برای ایجاد تحول و رونق اقتصادی کشور باید به سمت تحقق مؤلفه های اقتصاد مقاومتی گام برداریم و موانع موجود در سر راه خود را کنار بزنیم.

وی با تأکید بر ضرورت مقابله با مدگرایی و تجمل گرایی برای نقش آفرینی در رشد اقتصادی خانواده ها و جامعه بیان کرد: در این زمینه باید فرهنگ سازی کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام رضا(ع) پلدختر خاطرنشان کرد: خانواده ها با ارائه الگوهای اسلامی و پیروی از سبک زندگی اسلامی باید فرزندان خود را در برابر هجمه های فرهنگی مصون سازند.

وی یادآور شد: تجمل گرایی و مدگرایی تفکری غلط  و وارداتی می باشد که در اسلام مورد تأیید نیست و باید برای مقابله با رواج این تفکر اقدامات جدی از سوی حوزه و نهادهای فرهنگی صورت گیرد./9459/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات