۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۷
کد خبر: ۵۲۱۰۹۹
حسینی:

فاصله کارگزاران از سلوک شهیدان رجایی و باهنر چالش جدی برای نظام است

حسینی گفت: شهیدان رجایی و باهنر نماد مدیران تراز انقلاب اسلامی بودند که کارگزاران هر چه از سلوک و روحیه آنان فاصله بگیرند نظام در نیل به اهداف والای خود با چالش‌های جدی‌تر مواجه می‌شود.
حسینی

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اینکه دولتمردان در انجام بهتر امور و خدمت‌رسانی به مردم چه درس‌هایی باید از شهیدان رجایی و باهنر بگیرند، گفت: شهیدان رجایی و باهنر سیاستمداران دین‌باوری بودند.

وی افزود: ایمان و اعتقاد راسخ انگیزه مبارزه آنان در دوران ستم‌شاهی و نیز پذیرش مسؤولیت در دوران پیروزی انقلاب بود، بنابراین مهم‌ترین درس آنان تعبد، تقوا و توکل است که مدیران نظام اسلامی را با کارگزاران دیگر نظام‌ها متفاوت می‌سازد.

حسینی ادامه داد: این عزیزان با روحیه انقلابی نماد مدیریت جهادی و فرهنگ بسیجی بودند که رسالت اصلی خود را خدمت به مردم می‌دانستند و آن را در شمار بهترین عبادات قلمداد می‌کردند بر این اساس بی‌وقفه و خستگی‌ناپذیر برای استقرار نظام اسلامی و خدمت به مردم تلاش می‌کردند.

استاد دانشگاه تهران با اشاره به دیگر ویژگی درس‌آموز شهیدان رجایی و باهنر، عنوان کرد: از دیگر خصوصیات این انسان‌های وارسته مردمی بودن بود، آنها از جنس مردم، آشنا با آلام و دردهای مردم و کوشا برای کم کردن مشکلات آن‌ها بودند، غرور و تکبر و تفرعن روزنه‌ای برای نفوذ در روح آنان نمی‌یافت، یکپارچه اخلاص، تواضع و ساده زیستی بودند، خودبینی و منافع فردی در قاموس آنها معنا و مفهومی نداشت، خود را فدایی مردم می‌دانستند و هر رنج و زحمتی را با آغوش باز پذیرا بودند تا راحتی و آسایش مردم را فراهم کنند.

عضو هيات ریيسه جمنا اظهار داشت: روحیه تعبد و ولایتمداری آن دو عنصر مبارز از جمله درس‌هایی است که می‌توان به اشاره کرد، کلام و منویات امام راحل برای آنان حجت و فصل‌الخطاب بود، بنابراین در برابر فضاسازی‌های بنی‌صدر، اتهامات و لجن‌پراکنی‌های او، به فرمان امام راحل مهر سکوت بر لب زده بودند و مظلومانه به کار اجرایی و مسؤولیت خود می‌پرداختند. با وجود اوضاع ناآرام و متلاطم سال‌های اولیه انقلاب هرگز آتش بیار منازعات داخلی نبودند درعین‌حال که بر مواضع اصولی و اساسی خود راست‌قامت و استوار بودند.

دبیر کل كانون دانشگاهيان ايران اسلامي گفت: سابقه درخشان مبارزه، زندان و شکنجه دوران طاغوت را هرگز به رخ دیگران نمی‌کشیدند تا سهم خود از سفره انقلاب را افزون کنند تنها بر اساس ضرورت شهید رجایی در سازمان ملل آثار شکنجه را نشان داد تا شاه و حامیانش را رسوا کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي دولت دهم افزود: آری این دو کبوتر عاشق وارسته از هرگونه وابستگی دور و  مشتاق و منتظر لقای الهی و پرواز در ملکوت بودند و کمترین واهمه و هراسی از تهدیدها نداشتند. ماهیت استکبار را به‌خوبی شناخته بودند و عوامل داخلی غرب را زمینه‌ساز انحراف از مسیر اسلام ناب می‌دانستند و با تمام توان در برابر آنها ایستاده بودند و سدی محکم در برابر التقاط، نفاق و کجی‌ها بودند.

حسینی خاطرنشان کرد: بدون شک این دو انسان انقلابی و وارسته نماد مدیران تراز انقلاب اسلامی هستند که امروز بهترین الگو برای کارگزاران محسوب می‌شوند و هر مقدار از سلوک و روحیه این شهدای جلیل‌القدر فاصله بگیریم در نیل به اهداف والای نظام اسلامی با چالش‌های جدی‌تر مواجه می‌شویم./۸۰۷/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات