۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۵۲۱۳۲۷
حجت الاسلام شهیدی:

دولت اجرای مطالبات رهبر انقلاب را وظیفه ذاتی خود می داند

حجت الاسلام شهیدی گفت: هدایتهای داهیانه رهبر انقلاب همیشه راهگشای دولتها است و دولت دوازدهم اجرای فرمایشات ایشان را وظیفه ذاتی خود می داند و به یقین در این مسیر حرکت خواهد کرد.
شورای اداری چهارمحال و بختیاری با حضور معاون رییس جمهور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام سیدمحمد شهیدی، معاون رییس جمهور، عصر دوشنبه در نشست شورای اداری این استان که به میزبانی استانداری برگزار شد، با تبریک هفته دولت و روز کارمند، به مشکلات فراروری دولت در 4 سال گذشته اشاره کرد و گفت: دولت یازدهم در شرایطی روی کار آمد که مشکلات فراوانی در کشور وجود داشت؛ تحریمهای ظالمانه آمریکای جنایتکار بر علیه نظام جمهوری اسلامی در 4 سال گذشته به گونه ای بود که امنیت کشور را تهدید می کرد و هر لحظه امکان جنگ نظامی وجود داشت.

وی راهنمایی های پیامبر گونه رهبر معظم انقلاب و تدابیر دولت را مهمترین عامل پشت سر گذاشتن همه مشکلات فراروری نظام بیان کرد و افزود: امنیت موجود در کشور با توجه به شرایط آشفته منطقه جای شکرگزاری دارد که در این زمینه نقش رهبری و دولت غیرقابل انکار است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، برجام را یکی دیگر از دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد و اظهار کرد: اگر چه امروز شاهد بدعهدی آمریکا در زمینه برجام هستیم اما مهمترین منفعت آن برای ما این بود که بین آمریکا و بلوک اروپا جدایی افتاده است و آنها نیز آمریکا را بدعهد می دانند.

حجت الاسلام شهیدی، تقارن آغاز به کار دولت دوازدهم با هفته دولت را به فال نیک گرفت و افزود: دولت دوازدهم دیروز با حضور در محضر رهبر معظم انقلاب به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد؛ هدایتهای داهیانه رهبر معظم انقلاب همیشه راهگشای دولتها است و دولت دوازدهم اجرای فرمایشات و منویات ایشان را وظیفه ذاتی خود می داند و به یقین در این مسیر حرکت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه راه دولت دوازدهم هموار نیست و مشکلات خاص خود را دارد، ابراز کرد: شایسته سالاری جزء ویژگی های اصلی این دولت است که در دستور کار متولیان امر قرار گرفته و می گیرد.

معاون رییس جمهور، جوان گرایی را از ضرورتهای امروز دولت بیان کرد و افزود: به یقین استفاده از ظرفیت جوانان در رده های مختلف دولت نقش بسزایی در تولید، اشتغال و رفع معضل بیکاری خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی مهمترین اولویت دولت دوازدهم خواهد بود، ابراز کرد: باید امور اقتصادی به بخش خصوصی واگذار شود؛ به یقین زمانی مشکلات فراروی اقتصاد برطرف خواهد شد که همه پای کار بیایند و خود را درگیر امور کنند.

حجت الاسلام شهیدی، وحدت و همگرایی را از مهمترین ضرورتهای امروز کشور بیان کرد و ادامه داد: به یقین پیشرفتهای امروز کشور مرهون وحدت و همدلی مردم با مسؤولان است؛ قدر مردم را بدانیم و با خدمت صادقانه، پاسخی درخور به فداکاری های آنها بدهیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در ادامه به تشریح وضعیت جامعه ایثارگری کشور پرداخت و با بیان اینکه در حال حاضر خانواده 225 هزار شهید زیر پوشش بنیاد شهید هستند، گفت: در حال حاضر در کشور 576 هزار جانباز و نزدیک به 43 هزار آزاده ساماندهی شده اند و از خدمات بنیاد شهید استفاده می کنند.

وی رسیدگی به معیشت ایثارگران و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را مهمترین رسالت بنیاد شهید بیان کرد و افزود: به لطف الهی در سالهای گذشته با برنامه ریزی های کوتاه مدت و دراز مدت توانستیم اعتماد را در بین خانواده ایثارگران احیا کنیم تا آنجا که ارتباط دوباره آنها با بنیاد برقرار شد.

معاون رییس جمهور، پرداخت معوقات ایثارگران را از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و گفت: مجموعا در 4 نوبت، بیش از 5 هزار میلیارد تومان بدهی خود به ایثارگران را تا پایان سال 94 تسویه کردیم و این اقدامی درخور و پسندیده یود.

وی تأسیس دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در کشور را از دیگر اقدامات بنیاد شهید در سالهای گذشته بیان کرد و ادامه داد: همه ما در قبال ایثارگران مسؤول هستیم؛ آسایش، آرامش و امنیت امروز ما مرهون از خودگذشتگی ایثارگران است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تأکید بر اینکه همه دستگاه های دولتی نسبت به شهدا و ایثارگران مسؤولند، اظهار کرد: نباید بگذاریم فرهنگ شهادت در جامعه کمرنگ شود؛ تکریم و سرکشی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در دستور کار مستمر مسؤولان اجرایی دستگاه های دولتی قرار گیرد./9457/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات