۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۲۱۷۰۰
هویت طلبگی(۲۰)

آیت الله مقتدایی: اخلاق و معنویت باید در حوزه تقویت شود

عضو شورای عالی حوزه خواستار تقویت مباحث اخلاقی و معنویت در بین طلاب و روحانیان شد.
آیت الله مقتدایی

آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در حاشیه برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه که در مدرسه فیضیه برگزار شد، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه به مراجع، اساتید و طلاب، ابراز امیدواری کرد که حوزویان با نشاط بالا و با جدیت این سال تحصیلی را پشت سر بگذارند.

وی افزود: نکته مهمی که طلاب باید رعایت کنند جدیت در تحصیل است، طلاب باید قدر این نعمت بزرگی که خداوند متعال به آنها داده را بدانند تا بتوانند در حوزه علمیه تحصیل کنند و با جدیت تحصیل خود را ادامه دهند و آن را توفیق الهی بدانند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر ضرورت تقویت اخلاق و معنویت در حوزه های علمیه اظهار داشت: شرط علم برای عالم این است که توأم با اخلاق دینی و معاشرت با مردم باشد.

وی ادامه داد: در روایات تأکید شده که یک عالم باید همراه، حامی، هادی و راهنمای مردم باشد و خودش را از مردم بداند، طلاب باید در بین مردم حضور داشته باشند و با رعایت دیانت مورد اعتماد جامعه قرار گیرند.

آیت الله مقتدایی تأکید کرد: طلاب باید بتوانند آنچه را که از علوم دینی  فرا می گیرند تنها خودشان انتفاع نبرند بلکه نفع را به دیگران نیز برسانند، طلاب باید در بین مردم و روستاها و شهرها بروند و به تبلیغ دین که وظیفه شرعی حوزه ها است انجام دهند./1323/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات