۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۵۲۱۹۰۱
معاون مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

بسترسازی و تقویت بنیه پژوهشی در مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه پیگیری می شود

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های پژوهشی این مدرسه علمیه، بر تداوم فعالیت‌های پژوهشی و ارتقای سطح پژوهش در مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه تأکید کرد.
حجت الاسلام رضوی

حجت‌الاسلام اکبر رضوی، معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی این مدرسه علمیه، اظهار داشت: سال گذشته تحصیلی اقدامات ارزشمندی در حوزه پژوهش انجام شد که در سال جاری نیز این روند باقدرت تداوم خواهد داشت.

وی بابیان اینکه ازجمله برنامه‌های صورت گرفته برگزاری نشست هم‌اندیشی و پژوهشی راهکارهای ایجاد انگیزه علمی و معنوی بود، ادامه داد: این نشست با حضور طلاب در حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با ارائه بالغ‌بر 30 پیشنهاد و راهکار از سوی طلاب مدرسه با موفقیت برگزار شد.

حجت‌الاسلام رضوی با اشاره به اهمیت مسأله صهیونیسم شناسی در میان طلاب، ادامه داد: برگزاری نشست ضد صهیونیسم در حوزه علمیه امام خمینی (ره) با همکاری معاونت تهذیب مدرسه و با حضور خاخام ضد صهیونیسم از دیگر برنامه‌های قابل‌توجه در سال گذشته تحصیلی بود.

وی از دیگر اقدامات صورت گرفته را زمینه‌سازی برای آشنایی طلاب با منابع علمی و شناخت کتب موجود در کتابخانه حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه که بالغ‌بر 30000 جلد کتاب در آن وجود دارد، دانست و گفت: همچنین مرتب‌سازی علمی کتب در کتابخانه مدرسه از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه خاطرنشان کرد: برگزاری نشست پژوهشی و ترویجی با موضوع کاربرد علوم حوزوی در جامعه با حضور اساتید و طلاب این مدرسه علمیه، تهیه و نصب نرم‌افزارهای کمک‌درسی و صوت دروس حوزوی نیز با موفقیت پیگیری و اجرا شد.

وی تشکیل پرونده‌های پژوهش برای طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه از پایه 3 تا پایه 9 را از دیگر اقدامات ارزنده در این معاونت خواند و افزود: برگزاری جلسات آشنایی با جشنواره علامه حلی با حضور استاد حجامی و کلاس‌های روش پژوهش و ضرورت پژوهش از اقدامات دیگر در این معاون بوده است.

 حجت‌الاسلام رضوی گفت: آشنا کردن طلاب با مراکز تبلیغی و پژوهشی در حوزه علمیه قم، برگزاری المپیاد علمی، اجرای مسابقات علمی جشنواره محمد بن خلیلان و علامه حلی و ارسال مقالات به مرحله استانی آن‌ها، برگزاری دوره روش تحقیق عمومی ویژه اساتید و چند تن از طلاب از برنامه‌های اجراشده در این مدرسه بود.

وی افزود: راه‌اندازی اتاق کامپیوتر و کافی‌نت ویژه طلاب و اساتید، برگزاری دروس جنبی با رویکرد پژوهشی مانند آشنایی با منابع لغوی، کشف المراد و قواعد فقهیه، تشکیل انجمن‌های علمی در قالب گروه‌های ادبیات، مهدویت و تاریخ، جمع‌آوری مقالات و تحقیقات ترمی، انجام مراحل صحافی مقالات به‌صورت کتاب، مشاوره به طلاب سطح 3 برای نوشتن طرح پایان‌نامه سطح 3 نیز در سال گذشته موردتوجه قرار گرفت و اجرا شد.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با تأکید بر تقویت و تداوم برنامه‌های پژوهشی در سال جدید تحصیلی که به عنوان سال تحول و پیشرفت در آموزش و پژوهش نام‌گرفته است، ادامه داد: همین روند با برنامه‌ریزی دقیق و با همیاری طلاب و اساتید برای ارتقا سطحی پژوهشی مدرسه تداوم خواهد یافت.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش و تأکیدات رهبر انقلاب بر ای امر، گفت: امر پژوهش و زمینه سازی برای فعالیت‌های پژوهشی به صورت جدی پیگیری خواهد شد، بنابراین تجهیز کتابخانه، اتاق کامپیوتر و طرح ریزی برای انتشار سالنامه پژوهشی از اقدامات دیگری است که به دنبال تحقق آن هستیم./854/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات