۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۵۲۱۹۶۹
کارشناس دینی مطرح کرد؛

گریه ملائکه بر مظلومیت حضرت مسلم

حجت الاسلام مدرسی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) پیرامون شهادت حضرت مسلم(ع) گفت: آن حضرت فرمودند که مؤمنان و ملائکه آسمانی برای مظلومیت و غربت حضرت مسلم(ع) گریه می کنند.
حجت الاسلام مدرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید رضا مدرسی در مراسم عزاداری که به مناسبت شهادت حضرت مسلم(ع) در دفتر حضرت آیت الله صافی گلپایگانی و با حضور این مرجع تقلید برگزار شد با اشاره به اهمیت روز عرفه عنوان کرد: روز عرفه روز دعا، مناجات و توبه است و در این روز خداوند بندگان خود را مورد آمرزش قرار می دهد.

وی افزود: در روز نهم ذی الحجه، حضرت مسلم(ع) نماینده امام زمان خود که به دعوت مردم کوفه به این شهر رفته بود، در غربت و مظلومیت به شهادت رسید.

این کارشناس دینی تصریح کرد: پیامبر(ص) از سالهای قبل شهادت حضرت مسلم(ع) را خبر دادند و گفتند که مؤمنان و ملائکه آسمان برای مظلومیت او گریه می کنند.

وی دنیا و لذت های آن را بی ارزش خواند و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در خطبه معروف خود به مردم می گویند که در بی وفایی دنیا همین بس که ناقه صالح را کشتند و به خاطر یک زن زانیه سر از تن حضرت یحیی(ع) جدا کردند و نباید فریب این دنیا و تجملات آن را خورد.

حجت الاسلام مدرسی اضافه کرد: اگر هیچ مطلبی در مقام حضرت مسلم(ع) وجود نداشته باشد، این موضوع که امام حسین(ع) ایشان را به عنوان نماینده خود به سوی مردم کوفه فرستادند نشان دهنده مقام و جایگاه بالای این شهید مظلوم است.

وی تأکید کرد: افزون بر حضرت مسلم(ع)، فرزندان وی نیز بعد از انقلاب کربلا، به شهادت رسیدند و یکی از شقی ترین افراد سر مبارک آنها را از تنشان جدا کرد و برای هدیه گرفتن نزد ابن زیاد برد.

این کارشناس دینی ادامه داد: عاقبت دوستی و رفاقت با افراد فاسق این است که انسان به آرزوهای دور و دراز خود دست پیدا نمی کند و کسی که آن دو طفل را به شهادت رسانده بود به دستور ابن زیاد در همان مکان سر از بدنش جدا کردند و این را باید عاقبت دوستی با فاسقان دانست.

حجت الاسلام مدرسی در پایان خاطرنشان کرد: پیامبر(ص) فرمودند که هر چشمی برای حضرت مسلم(ع) گریه کند گریان وارد محشر نمی شود و آن حضرت که در غربت و مظلومیت به شهادت رسیدند از این جایگاه بلند برخوردارند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات