۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۵۲۲۰۰۴

ماجرای اعتراض آيت الله مكارم به جشن قهوه

در برخی رسانه ها ‌آمده بود که حضرت آیت الله مکارم در دیدار سیدعباس صالحی به برگزاری جشن قهوه از سوی وزارت ارشاد اعتراض کرده است؛ اما واقعیت چیز دیگری است.
آیت الله مکارم شیرازی

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، در روزها و هفته‌‌های گذشته در فضای مجازی و برخی از رسا‌نه‌‌ ها خبر برگزاری جشن قهوه که قرار است از هفتم تا دهم شهریور ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در بوستان گفت‌وگو برگزار شود را پخش کردند که این خبر با واکنش‌هایی از سوی برخی از مراجع عظام تقلید همراه شد.

بنا بر برنامه اعلام شده قرار است محمدعلی نجفی، شهردار تهران مهمان ویژه‌ مراسم گشایش نمایشگاه و جشنواره قهوه ایران باشد. مهندس مس‌فروش، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز از جمله مهمانان ویژه‌ این مراسم هستند.

بوستان گفت‌وگو زیر‌نظر مركز ارتباطات (روابط عمومی) شهرداری تهران و توسط شركت تبلیغاتی پیام‌رسا، وابسته به شهرداری تهران اداره می‌شود. جشنواره قهوه گویا هم با مجوز وزارت صنایع و معادن برپا شده است.

در دیدار روز گذشته سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مراجع تقلید، حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخشی از سخنان خود به این موضوع اشاره کرد و اظهار داشت: در این فضا اتفاقات سیاسی و بداخلاقی موج می‌زند، دولت هنوز تصمیمات جدی درباره این فضا نگرفته است، این فضا می‌تواند بنیان كشور را از بین ببرد، این فضا سریعا باید مورد مطالعه قرار گرفته و چاره‌اندیشی شود. رسانه‌ها مهم هستند، در برخی رسانه ها آمده است كه جشن قهوه با حضور هم جنس بازان با مجوز صنعت و معدن برگزار می‌شود و این نشان می‌دهد كه رسانه‌ها می‌توانند غوغا كنند، پس باید توجه جدی به این حوزه شود./٨١٦/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات